    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: oświetlenie w suficie podwieszanym
    Date: Wed, 8 Feb 2012 12:35:23 +0100

    news:jgtl1p$1g2$1@inews.gazeta.pl...

    > toż napisałem, że oprócz tego jest kilka klimatycznych punktów świetlnych,

    Ja bym i tak nei montował tego. Wyobraź sobie że leżysz sobei w łóżku i np.
    ktos wchodzi i łap za wyłącznik i dostajesz serią po oczach.

    > ale sypialnia to także garderoba, czasem trzeba tam posprzątać, czy też
    > inne nie przychodzące mi teraz do głowy powody, żeby po prostu zrobić tam
    > jasno po całości...

    To zrób światlo rozproszone.

    > BTW kusi mnie oświetlenie tego ledami, więc oprawki na GU10 wydają się
    > ciekawą alternatywą, są halogeny różnej mocy, świetlówki pod te gniazda,
    > czy też wspomniane ledy i to w całkiem przystępnych cenach... tylko tak
    > lekko licząc, że jedna lampka led to jakieś ok. 100 lumenów, więc oprawek
    > pewnie z tuzin minimum...
    Z doświadczenia z ledami w korytarzu i na schodach wiem że one też dają
    nieźle po oczach. Wystarszy jeden blick w stronę światła i już przez kilka
    minut po zamknięciu oczu widzisz kolorową plamkę.
    Chcesz mieć zdrowe światlo to je rozpraszaj. Skupione światło źle wpływa
    zarówno na zwrok jak i na samopoczucie. Człowiek staje się nerwowy, robią
    się zmarszczki wokół oczu (powaga!), Niektórzy narzekają na migreny.
    Oczka halogenowe nadają się tylko do pomieszczeń przez które od czasu do
    czasu przejść musisz ale nie w nich przebywać.

    Marek