  • Data: 2009-06-02 14:06:53
    Temat: Re: ozdobne niewielkie drzewko
    Od: shyguy <r...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Ładne! Nie wiem tylko, czy będzie odpowiednie do naszych wielkopolskich
    > piachów i półpiachów, gdzie mamy głównie rośliny z naszego klimatu +
    > kilka przeflancowanych akcentów śródziemnomorskich (dobrze sobie radzą).

    Ja mysle ze polpiachy wzbogacone kompostem i torfem sa idealne dla
    tego drzewka bo Fringe Tree ("frendzlowate drzewo") czasem nazywane
    "old man's Beard" ( broda starego czlowieka) lubi wilgotna, kwasna ale
    przepuszczalna glebe a nie lubi gliny. Zasieg klimatyczny tego drzewa
    w USA jest bardzo szeroki od srodkowej Florydy (zone 9) do
    "syberyjskiej " North Dakoty ( zone 3) Tu gdzie mieszkam (polnocne
    Illinois ostatnie przymrozki wystepuja czasem do polowy maja (zone 5)
    i paki ozdobnych wisni japonskich, magnolii czy nawet forsycji czasami
    przemarzaja i nie kwitna a frendzlowate drzewko nie ma z tym problemu.
    Na zachete fotka lisci i frendzelkow z mojego malutkiego jeszcze ale
    juz kwitnacego drzewka:

    http://s688.photobucket.com/albums/vv249/SniperofDoo
    m/?action=view&current=FringeTree.jpg

    Pozdrowienia,