    From: przemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym
    Date: Fri, 23 Jan 2009 08:29:35 +0100

    Tadeusz Smal pisze:
    > Pokoj dzienny w budowanym domu mam atrialny
    > od 4m przy scianach do 6 m w centrum wysokosci
    > Przewidziane jest ogrzewanie podlogowe oraz kominek
    > ale bardzo lubie wyciagnac sie wieczorem i rozprostowac kosci
    > na twardej podlodze.
    > Plytki sa zimne w odbiorze wolabym polozyc tam panele
    > dla wygody kladzenia oraz pozniej eksploatacji.
    > Ale panele podobniez nie bardzo sie nadaja na ogrzewanie podlogowe
    > bo sa za cienkie i maja sklonosc do wylamywania sie na zamkach
    > nawet gdy sa przyklejone do podloza a nie w wersji plywajacej.
> [...]
    tez kiedys mialem podobny dylemat w swoim obiekcie handlowo-uslugowym.
    Wybralem w jednym pomieszczeniu plytki, w kolejnych panele. Dzis juz
    wiem co musze zrobic w tym roku: wyminic panele na plytki :(
    Widac duza roznice w efektywnosci ogrzewania miedzy plytkami a panelami.
    Jesli w pomieszczeniach z panelami chce osiagnac komfortowa temperature
    19-20st. to musze energi na to przelozyc, gdzie w tym samym czasie w
    pomieszczeniu z plytkami jest srednio 22-24st. Roznica jest spora
    zarowno w odczuciu ciepla i ilosci opalu. musialem lekko wyregulowac
    petle by bylo ok ale dzis juz wiem ze na podlogowe to jednak najlepsze
    sa plytki. Zaznacze tylko dla zainteresowanych ze pod panele polozylem
    tylko specjalna pianke pod ogrzewanie podlogowe zakupiona w casto.
    zrezygnowalem ponoc z bardzo koniecznej folii i nic sie zlego z panelami
    nie dzieje :)
    wg mnie jak juz koniecznie nie chcesz plytek to lepiej wybierz juz
    panele niz deske barlinecka, bo czym mniej drewna, tym lepiej.

    Pozdrawiam
    Przemek