    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: panele vs deska
    Date: Fri, 11 Feb 2011 20:22:20 +0100

    news:ij30s6$cmu$1@news.onet.pl...

    > Moim zdaniem bez sensu, bo koszt dobrego drewna w podłodze lakierowanej to
    > mniej więcej połowa kosztów. Dając sosnę, zaoszczedzisz z 10-20%.

    No wlasnie, poza tym wszedzie podlogowka wiec grube rzeczy i kurczliwe
    odpadaja.

    > Niedawno w leroy-merlin była jakaś deska merbau 10mm, chyba za 60zł.

    Wczoraj ja ogladalem, to nawet deska lakierowana, ale niestety male wymiary.
    To mix 30-60cm, zatem trudnosc ulozenia rowno bedzie wieksza.

    > Deskę 15mm można kupić za jakieś 70-80zł. Niestety, do tego dochodzi
    > położenie (ok. 50zł), klej (30zł), lakier (30zł).
    > Jeśli zrobienie podłogi się zleca, to ja wybrałbym opcję z cyklinowaniem i
    > lakierowaniem (lub olejowaniem).

    A no.

    > Jeśli Maniek ułoży sobie sam - finish parkiet na klej. Aby zniwelować
    > nierówności, można kupić np. merbau z rowkami V między deskami. Sąsiad ma
    > i mnie się bardzo podoba.

    Ale wieksze deski nie kosztuja 60zl.

    > Panele to niestety tandeta... Ale najlepsze rozwiązanie przy małych
    > dzieciach.

    Maja wady, ale maja tez zalety.

    Pozdro.. TK