  • Data: 2021-12-03 23:09:40
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Noto Ci jeszcze śniegiem nie sypnęło :) Ostatnie dni były tak ciężkie że
    > od rana i cały "dzień" musiałem światło w domu zaświecać bo zwyczajnie
    > było ciemno.

    Trochę Was nie rozumiem. każdy gada o czymś innym.
    Mamy nagonkę na montowanie paneli. Bez zwrotu 80% - bez sensu.
    1. panel + akumulator się nie opłaca
    - o tym już nie mówimy
    2. same panele, które tylko latem (plus trochę wiosny i jesieni) mają
    być odciążeniem zasilacza 12v który mi teraz zasila ledy. zastanawiam
    się ile czasu minie aby zwrócił mi się stelaż na komin/dach, kable itp.

    łapie deszczówkę. Od dawna, ale teraz już po całości, bo mam zapas na
    2.6m3. Rurki, pompa, beczki - wszystko ze śmietnika. śmiali się zemnie
    (i słusznie) że nie wiadomo czy na prąd do pompki to zarobi. zarobi, bo
    w miesiącu spokojnie 2m3 zejdą. Wychodzi że na deszczówce zaoszczędzę
    więcej niż na energii ze słońca - nawet gdy panele bedę miał w cenie
    demontażu i transportu.
    Tego się MOCNO nie spodziewałem
    ToMasz