  • Data: 2012-07-09 19:54:08
    Temat: Re: papa pod dachówk
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Rzetelne badania będą na zlecenie producenta więc można przewidzieć ich
    >wynik

    trudno mi uwierzyć w mające znaczenie hulanie wiatru, w wełnie która została
    prawidłowo
    założona a mianowicie, kratownica z drutu na to wciśnieta wełna a potem
    stelaż.

    Powietrze będzie przepływać kanałem wentylacyjnym, pomiędzy deskowaniem a
    wełną bardzo swobodnie i znaczące zawirowania raczej nie będą powstawać.

    Teoria wywiewania ciepła jest wydaje się dość naciągana.

    >POodawałem linka do strony icopala gdzie fotki membran były;)
    >Adam Sz. tu kiedyś pisał że ma podobno super folie Tyvex która wytrzyma
    >wieki;)
    >Może i tak ale np niedawno ktoś tu pisał że producent na tego tyvexa
    >gwarancji długoletniej nie chce dawać;)

    Sprzedawca Tyvexa nie daje żadnej gwarancji na terenie Polski.
    Rozmawiałem bezpośrednio z producentem w niemczech, tz. nie rozmawiałem bo
    mnie
    spławili po kilu minutach do polskiego przedstawiciela i nie chcieli mi
    sprzedać bezpośrednio
    z niemiec.

    Jeżeli kupujesz membrane w niemczech wraz z montażem, dostajesz gwarancje na
    5lat, w tym są wliczone jakieś pomiary po założeniu membrany i inne chocki
    klocki.
    To jest tylko 5lat!

    Jeżeli kupujesz membranę w Polsce, aby dostać gwarancje, musisz wynając
    ekipę
    z niemiec. Jednak w Polsce nie ma takiej możliwości, tak mi powiedział
    sprzedawca,
    więc gwarancji nie otrzymujesz żadnej i tu kółko się zamyka.
    I to ma być mercedes wśród membran? Na dach około 200m2, prosty dwuspadowy
    (czyli
    mały odpad membrany, podczas montażu), podliczyłem, że taka zabawa z
    wszystkimi taśmami
    i wykończeniami wyszła by mnie około 3,5k (cena sprzed 2 lat). Gdyby była
    możliwość
    założenia przez specjalizowaną ekipę, aby otrzymać 5letnią gwarancję, pewnie
    drugie tyle
    by wyszedł montaż i pomiary.
    Wydaje się cholerycznie drogo jak za samą membranę...

    Dla mnie coś na co producent nie chce dać gwarancji, jest praktycznie
    bezwartościowe,
    długość okresu gwarancyjnego świadczy też o pewności producenta co do
    jakości.
    Nie oczekuję dożywotniej gwarancji ale w przypadku membrany, życzył bym
    sobie otrzymać
    gwarancję na poziomie nie krótszym niż 10lat - to już minumum - a przyzoicie
    to 15lat.

    Pozdrawiam
    Darek