    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: papapety zewnętrzne - troche nietypowo
    Date: Tue, 14 Sep 2010 01:23:32 -0700 (PDT)

    On 14 Wrz, 02:11, "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    >
    > zamierzam zamontować parapety zewnętrzne do nowych okien (metalowe) i
    > wszystko byłoby ok, gdyby nie taki problem, ze w jednym miejscu pasuje mi
    > dać dużo dłuższy parapet niż okno (okno zamontowane pomiedzy 2 słupkami
    > drewnianymi podpartymi na murku, za belką dalej ścianka drewniana) no i
    > chciałbym dać ten parapet wzdłuż całego murku (ok 3m, z czego okno 1.7m)
    > niby proste, tylko cały sęk w tym ze okno jest zamontowane do równa ze
    > słupkami , więc chcąc włożyć parapet w wyciecie pod oknem, wchodzi on miedzy
> [...]

    Parapet najlepiej w calosci. Jak zaczniesz sztukowac to predzej czy
    pozniej woda bedzie jakas szparka podciekac w mur.
    Parapet kupic szerszy (w sensie glebszy :) ) i podlozyc pod okno a
    miejsca na slupki po podcinac ale tak aby mozliwe bylo wygiecie 2-5cm
    blachy w gore. I zamontowac dodatkowa blaszke/plastik z gumka pod
    spodem na te sciane.

    A oparcie parapetu na styropianie jest ok. Ale lepiej dac tam albo
    styrodur (nie nasiaka woda ale troche drogi) albo dac 2-3 katowniki
    przykrecone do muru zeby parapet sie na nich opieral. Po parapecie
    nikt nie chodzi ale za 5 lat jak bedziesz se montowal rolety to jakis
    artysta tylko raz nadepnie przy wkrecaniu ostatniej sruby i ocieplenie
    pod oknem ci zniszczy...