    From: "zapinio" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: parkiet dębowy 80 letni
    Date: Mon, 19 Dec 2011 22:23:57 +0100

    Hm...
    80-letni powiadasz.
    A czy sprawdziłeś jak to było kładzione ?
    W jakim stanie jest to na czym było kładzione.
    Ja mam 120 letni parkiet dębowy układany na piasku.
    Pod piaskiem deski sosnowe.
    Parkiet jest na tzw. obce pióro.
    Każda klepka ma inna grubość (od 27 do 40 mm).
    Po zrobieniu odkrywki (przy okazji znalazłem kawałek niemieckiej gazety z
    końca XIX wieku) i naradach z fachowcami doszedłem do wniosku, że podłoga
    nadaje się tylko do wyrzucenia.
    Koszt jej renowacji byłby 3-krotnie większy niż zrobienie takiej samej nowej
    (łącznie z nową podbudową).