  • Data: 2015-03-10 12:45:21
    Temat: Re: pc powietrze i solary...
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-10 o 12:02, dddddddd pisze:

    > nie potrafię zaprojektować takiej instalacji. Ale projekt ile może
    > kosztować? 1000zł? jeśli koszt pompy to 6000zł, to zostaje jakieś
    > 15000zł na robociznę. To miesiąc pracy dwóch osób z dobrym zarobkiem.
    > Naprawdę tyle to zajmuje?

    > nie upieram się że tak jest- chętnie posłucham odpowiedzi w stylu "to
    > jest dużo bardziej skomplikowane niż ci się wydaje, założenie takiej
    > pompy przy gotowej instalacji to miesiąc roboty"
    > Na razie jednak wydaje mi się że to połączenie instalatora klimatyzacji
    > z instalatorem co. Wyobrażenie mam takie: skoro układ wewnątrz jest
> [...]

    Błąd masz w samych założeniach.
    Wziąłeś cenę 6tys (z d...) albo cenę PC basenowej. I chcesz, podobnie
    jak kogutek, skręcić z niej PC do domu.
    Popatrz sobie, jaka jest różnica samego użądzenia do basenu i do domu (o
    podobnej mocy) 13kW :
    http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla-powietrzew
    oda-do-co-cwu-chlodzenia/
    http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla-basenowe-w
    br/
    20tys vs 7,9tys

    JAk już opatentujesz przeróbkę PC basenowej, to każdy instalator Ci ją
    podepnie za kilka dniówek.

    --
    Pete