  • Data: 2011-03-27 21:02:17
    Temat: Re: pękanie owoców brzoskwiń
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:imla37$g64$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam!
    > Trzy lata temu posadziłem brzoskwinię (którą nabyłem w charakterze
    > nektaryny) ;)
    > Owoce ma niezbyt wielkie, zielonkawobiałe i co roku wszystkie (albo prawie
    > wszystkie) pękają wzdłuż szwu. Pęknięcia pogłębiają się w miarę wzrostu
    > owoców. Na innej brzoskwini (red haven) to zjawisko nie występuje.
    >
    > Czy jest to jakaś choroba, czy też wpływ warunków zewnętrznych?

    Może to być cecha odmianowa. Może też nadmiar wody.
    Pamiętaz nazwę tej odmiany?

    > Zastanawiam się, czy warto dać jej jeszcze jedną (czwartą) szansę, czy ją
    > usunąć?

    Usunąć zawsze zdążysz. Możesz jadnak spróbować zaszczepić na niej
    tą drugą odmianę. Warto wykonać to do końca tego miesiąca.
    W razie gdybyś zapomniał jak się to robi - małe przypomnienie:
    http://www.youtube.com/watch?v=qTtXmBVsolY
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba