    From: Laphroaig <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: piec lazienkowy - zamknieta komora spalania
    Date: Mon, 18 Jan 2010 17:52:57 +0100

    Laphroaig wrote:
    > Witam,
    >
    > Moja Mama mieszka w bloku z lat 60 w ktorych ciagle sa problemy z
    > kominami, gazem, spalinami itp. Aby czesc tych problemow rozwiazac mam
    > zamiar jej zainstalowac (nie osobiscie) piec dwuobiegowy ( co +woda) z
    > zamknieta komora spalania. Jak wyglada instalacja kominowa do takiego
    > pieca? jakie trzeba poczynic inwestycje w tym zakresie?
    > Bede rozmiawial o tym z zarzadca budynku ale chcialbym byc troche
    > przygotowany teoretycznie.

    Juz sie z grubsza wyjasnilo. Rozmawialem z fachmanem, ktory ma zlecenie
    od wspolnoty na uporzadkowanie kominow. Okazalo sie, ze komin, do
    ktorego jest w tej chwili podlaczony piec do ogrzewania cieplej wody
    bedzie mial zalozony rekaw kwasoodporny. A ze wzgledu na przesuniecia
    segmentow kominowych nie ma szans na zalozenie rur wspolosiowych (czy
    jak je tam zwal). Ale okazalo sie, ze z w/w kanalem sasiaduje drugi
    kanal, do ktorego jest podlaczony piec co (stary typ, takie cos co stoi
    na podlodze) i on juz ma rekaw kwasoodporny zalozony pare lat temu.
    Reasumujac: jesli tylko fachowcy od pieca potwierdza, ze tak sie da , to
    jeden z tych kanalow moglby sluzyc jako spalinowy a drugi do poboru
    powietrza. Mam nadzieje, ze tak sie da i ze piec potrafi "obsluzyc" dwa
    otwory w scianie (jakies kolanka, redukcje itp)

    Dzieki wszystkim za pomoc

    P.S. Do Jackare: ja od niedawna mieszkam w piekarach ale Mama na
    Stroszku. Jaki jest zakres prac jakie wykonujesz? Szykuje sie remont
    lazienki (przerobki instalacji, kafelki itp)

    --
    pozdr
    Wojtek