  • 1. Data: 2010-03-17 19:44:12
    Temat: Re: pochwale sie rachunkiem za gaz
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    >Bo ja wiem czy sporo...

    Sporo jak na tak cieple sciany, ale moze wcale nie sporo bo dom do malych
    nie nalezy.

    >Zapomnialem dodac, ze w garazu na 2 samochody
    >utrzymuje jakies 15 stopni. W lazience ze wzgledu na chorowite dzieciaczki
    >mam 24 stopnie.

    A no wlasnie...

    >Zastanawiam sie czy nie wymienic kotla na kondensacyjny, teoretycznie
    >zaoszczedze 20%... tym bardziej, ze grzejniki przewymiarowalem i liczylem
    >je
    >na 40 stopni.

    Jak kociol masz w miare nowy to chyba bez sensu. Wydasz kolejne 4000zl z
    zamyslem, ze ma sie zwrocic. To plus "stary" kociol nie rokuje szybkiego
    zwrotu. Te 20% tez nie sa takie pewne. Podawane oszczednosci na poziomie 30%
    dotycza chyba starych kotlow atmosferycznych bez modulacji. Przy
    dzisiejszych nowoczesnych kotlach niekondensacyjnych realnie moze wyjsc
    pewnie jakies 10%. To tylko przypuszczenie, nie liczylem tego nigdy choc sam
    mam kondensacyjny.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-03-17 20:04:11
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Sporo jak na tak cieple sciany, ale moze wcale nie sporo bo dom do malych
    > nie nalezy.

    Sciany sa cieple bo pierwotnie mialo byc tylko 38 cm porothermu na zaprawe
    cieplochronna. Po pierwszym sezonie nieco sie przestraszylem z kosztami a
    dzieki temu, ze kupilem okazyjnie styro i dom byl jeszcze nieotynokwany, to
    go docieplilem. Pierwsza kondygnacje mam 3 m wysokosci, jest to jedna duza
    powierzchnia (80 m) i przy standardowej wysokosci wygladaloby dziwnie.

> [...]
    > dzisiejszych nowoczesnych kotlach niekondensacyjnych realnie moze wyjsc
    > pewnie jakies 10%. To tylko przypuszczenie, nie liczylem tego nigdy choc

    Cene na kotly mam dobra - 2500 zl za Saunier Duval 29 kw a moj juz ma na
    karku 8 latek i nie jest szczytem techniki - Torus na osprzecie Honeyvell.

    --
    Picasso

  • 3. Data: 2010-03-18 00:06:09
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzieki temu, ze kupilem okazyjnie styro i dom byl jeszcze nieotynokwany,

    Czy zauwazyles jakas powalajaca zmiane na korzysc po dociepleniu?
    Pierwszy sezon to nie do konca dobry okres na wnioski. Sciana tez nie byla
    otynkowana, wiec przez wszystkie pioro wpusty wiatr a nawet nie wiatr, zimne
    powietrze z zewnatrz wrecz wysysalo Ci cieplo z domu.

    > Pierwsza kondygnacje mam 3 m wysokosci, jest to jedna duza powierzchnia
    > (80 m) i przy standardowej wysokosci wygladaloby dziwnie.

    Jak to standardowej wysokosci? Dolozenie styropianu cos zmienilo?

    > Cene na kotly mam dobra - 2500 zl za Saunier Duval 29 kw a moj juz ma na
    > karku 8 latek i nie jest szczytem techniki - Torus na osprzecie Honeyvell.

    2500 za kondensat to dobra cena, a 8 lat dla kotla z poprzedniej epoki to
    tez juz wiek. Coz, w takiej sytuacji tylko kondensat. Ciekaw jestem ile by
    Ci zaoszczedzil. Gdybys kiedys napisal to bedzie cenne zrodlo informacji.
    Uzytkujac ten sam dom, te sama instalacje mozna porownac konkretne
    rozwiazania.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-03-18 07:33:51
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > byla otynkowana, wiec przez wszystkie pioro wpusty wiatr a nawet nie
    > wiatr, zimne powietrze z zewnatrz wrecz wysysalo Ci cieplo z domu.

    W pierwszym sezonie bez docieplenia i elwacji jeden rachunek za dosc zimny
    miesiac oscylowal w okolicach 1200 zl. Trzeba zaznaczyc, ze te pare lat temu
    ceny na gaz byly zupenie inne a zuzycia w m3 nie zapisywalem. Byc moze
    znajde gdzies stare rachunki.

    > Jak to standardowej wysokosci? Dolozenie styropianu cos zmienilo?

    Wspomnialem o tym dlatego, ze kubatura najnizeszej kondygnacji jest duzo
    wieksza i moze miec to znaczenie przy zuzyciu.

> [...]
    > by Ci zaoszczedzil. Gdybys kiedys napisal to bedzie cenne zrodlo
    > informacji. Uzytkujac ten sam dom, te sama instalacje mozna porownac

    I tak raczej zrobie. Ceny gazu beda wedrowac w gore a kocial wieczny nie
    jest. Narazie chodzi, choc zdarza mu sie sporadycznie bez powodu zapalic
    blad i sie wylaczyc... Zakladajac oszczednosci na poziomie 10 % koszt kotla
    zwroci sie w 5-6 lat.

    --
    Picasso

  • 5. Data: 2010-03-18 09:18:11
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > miesiac oscylowal w okolicach 1200 zl. Trzeba zaznaczyc, ze te pare lat
    > temu ceny na gaz byly zupenie inne a zuzycia w m3 nie zapisywalem. Byc

    Podejzewam, ze po otynkowaniu byloby troche mniej no i ciagle ten pierwszy
    sezon. Ale ze bylo wiecej jak bez docieplenia nie ma watpliwosci.

    > Wspomnialem o tym dlatego, ze kubatura najnizeszej kondygnacji jest duzo
    > wieksza i moze miec to znaczenie przy zuzyciu.

    Z pewnoscia.

> [...]
    > jest. Narazie chodzi, choc zdarza mu sie sporadycznie bez powodu zapalic
    > blad i sie wylaczyc... Zakladajac oszczednosci na poziomie 10 % koszt

    I za dwa kolejne lata pojdzie na zlom. :-))
    2500 za kociol kondensacyjny to dobra cena i nie ma co sie zastanawiac.
    Zwrocic sie ma roznica w cenie miedzy kondensatem a zwyklym, wiec pewnie
    szybciej.

    Pozdro.. TK