  • Data: 2009-11-11 21:18:43
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:6301f639-f72d-4bf8-be8c-

    >To o czym piszesz to termostatyczne zawory mieszajace typu np. ESBE
    >VTA... tudziez honeywell tm50, tm200 i podobne

    To sa mieszacze do CWU

    > - te najmniejsze mozna
    >kupic za 150 pln - moze wystarcza do podlogowki 20-30m2, tylko ze
    >zasada dzialania jest taka ze pompa MUSI byc za mieszaczem, inaczej
    >skad niby ma sie wziasc przeplyw w tym obiegu, jezeli zawor sie
    >zamknie ? :) Jezeli pompa jest przed to bedzie zawsze pchala goraca
    >wode w obieg, z pominieciem mieszacza...

    Jak bedzie za ciepla to zawor sie zamknie i mieszacz zaczyna byc zwyklym
    zaworem RTL montowanym najglupiej jak mozna, bo na zasileniu petli. Do tego
    momentu ma szanse dzialac. Jakos. W miare zamykania zasilania w petli woda
    sukcesywnie przestaje krazyc jak sadze (zakladam bezposrednie podlaczenie
    hydrauliczne), a jezeli przed mieszaczem woda nadal bedzie miala wyzsza od
    nastawionej temp. to petla zostanie calkowicie zamknieta, bo otwarte bedzie
    wylaczie zasilanie po zimnej stronie (zakladam powrot petli). A skoro nie ma
    przeplywu w petli, to "zimnym" zasilaniem nic nie poplynie, bo pompa
    obiegowa w te strone bedzie "na ssaniu". Zawor otworzy sie ponownie jak
    temp. przed mieszaczem spadnie, byc moze na krotko. Jak tak ma to dzialac to
    ja dziekuje za wysilek i daremny trud. Jak wymyslili to Austriacy, to nie
    dziwie sie, ze nasi budowlancy tam jezdza.

    Pozdro.. TK