    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 11 Sep 2013 07:29:45 -0700 (PDT)
    <b...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    <a...@g...com>
    <1...@g...com>
    Subject: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 16:05:17 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I oczywście te chińskie to jak piszesz a ecopol to miedz nierdzewka itp.;)

    Oczywiscie. Sa chinskie tanie i slabe, sa chinskie drogie i dobre (z reguly
    wyprodukowane pod szyldem i pod dyktando jakiejs firmy). Ty wierzysz za to,
    ze za 3k chinczyk wpakuje Ci do tej pompy wszystko co najlepsze? :) To jest
    budzetowa pompa.

    > Parę drobnostek z Chin kupiłem i póki co nie było zle ale to drobne pierdółki były
    za kilkadziesiąt dolarów. Myslę jedak że i pompę by przysłali

    Transport + clo + vat. A do tego jak odpakujesz okaze sie ze towar uszkodzony
    i odzyskasz najwyzej piec dych na zlomie :)) Bo takie sprzety nie maja
    zadnej kontroli jakosci.

    > To wez teraz buty z marki CCC i popatrz gdzie sa produkowane. A jak juz te CCC tak
    chwalisz to spróbuj tam cokolwiek reklamować.

    O widzisz - juz do czegos doszlismy - mozna produkowac w chinach i miec buty
    ktorymi przechodzisz te powiedzmy chociaz 2 sezony, a mozna produkowac w
    chinach i sprzedawac trampki ktore rozkleja sie po jednym zalozeniu i
    zafarbuja Ci palce :))

    I to jest opowiesc na faktach - kumpel kiedys kupil sobie takie na silownie i
    po pierwszym uzyciu byly do wywalenia ;-) Jak widze "chinski market" to mnie
    po prostu rozwala - bylem raz w takim i to co oni tam sprzedaja to sie
    odrazu do kosza nadaje - bezwzglednie wszystko (a sprzedaja od sznurowek
    po sprzet rtv:)

    > Pewnie masz w domu z połowę sprzętu robionego w Chinach i działa. Tylko jak parę
    razy sam pisałes uwązasz że wyższa cena =wyższa jakość. I przez takie naiwne
    podejście przepłacasz za produkty robione w Chinach oklejone markowymi nalepkami;)

    Ale tak jest niestety. I to jest nieprawda ze chinczyk w tej samej fabryce,
    z tych samych czesci robi jedna rzecz markowa, a inna 10 x tansza dla siebie.
    To bzdura wyssana z palca :) Niech mi ktos pokaze (obojetnie z jakiej branzy)
    markowe urzadzenie, a potem kopie tego urzadzenia z inna naklejka producenta.
    Nie ma czegos takiego :) Oni tam rzeczywiscie podrabiaja wszystko jak leci
    ale te podrobki to jeden wielki szajs.

    Chcesz potwierdzenie? Kup sobie chinski telefon na allegro, np ten:

    http://allegro.pl/dotykowy-telefon-n8-3-5-mp3-kamera
    -dual-sim-java-i3517950616.html

    Wedlug Ciebie/Was to to samo co nokia n8 tylko pare razy tansza.
    Kupcie, potestujcie i przyjdzcie przyznac sie do bledu :D

    > "Ale przecież to takie proste urządzenie" to Twoje słowa.

    Proste ale chinczyk wszystko spier*** :)

    > Nawet gdyby to i tak 50% róznicy.

    Juz pisalem - Twoja kasa, Twoja decyzja, jak lubisz dreszcz emocji to kupuj:)
    Ale powiedz tak serio - do drugiego domu faktycznie wybralbys ta z allegro
    za 7,5k? Jakos nie wierze :)

    > Sam ze dwa razy pisałeś że PC naprawi śrewdnio rozgarnięty spec od lodówek

    Tyle ze ta naprawa w przypadku chinczyka moze sie okazac drozsza niz nowe
    urzadzenie ...

    > Rozejrzyj sie u siebie po kuchni salonie i garażu.Trochę rzeczy zrobionych żółtymi
    rekoma znajdziesz zapewne.
    > Takie czasy

    Ale nie zaprojektowal ich chinczyk. To ze jakis producent przerzuca produkcje
    do chin naprawde nie oznacza ze chinczycy robia dla niego wszystko wedlug
    swoich zasad. Jak Viessmann powie ma byc rurka ze scianka 1mm to taka bedzie.
    A chinczyk dla siebie dalby rurke 0,2mm - bo tez bedzie dzialac, a oszczedza
    80% materialu. To skad wedlug Ciebie takie roznice wagowe miedzy urzadzeniami
    ? :)

    Jak zona kupowala sobie bieznie to pierwsze na co patrzylismy to jej waga.
    Byly bieznie w podobnych cenach ktore wazyly 30kg, a byly takie ktore wazyly
    90kg. Ktore myslisz sa solidniejsze i z czego to wynika ? :-)

    > Co za ryzko. Nie będzie chińskich to polska chałupniczo robiona sie kupi. To nie
    prom kosmiczny. 4 rurki i kabel;)

    Ryzyko ze za 2 lata tuz po gwarancji bedziesz musial wydac 7,5... yy sorki
    15k na nowe urzadzenie, bo z chinczyka sie wtedy wyleczysz na pewno :-)
    Polak madry po szkodzie :)

    > Akurat SWEP też ma fabrykę w Chinach.

    Staram sie caly czas rozrozniac WYPRODUKOWANE, a ZAPROJEKTOWANE w chinach. To
    sa dwa zupelnie rozne kategorie produktow :) Chinczyk projektuje zeby bylo
    jak najtaniej i konkuruje wylacznie cena - zarabia na ilosci, nie jakosci.

    > Tak wieć chińską tandetę masz w Swojej PC;)

    Ale skladaly ja polskie, rzemieslnicze rece :)

    [...]
    > Jak Kogutek ze szwagrem chcieli pompę robić to pisałeś że to nie takie proste,
    innym razem piszesz że byle spec od lodówek itp.

    A czy kogutek ze szwagrem sa specami od lodowek?
    Ogolnie branza chlodnicza jest dosc specyficzna.

    Jak masz sprzet i narzedzia - to sobie mozesz rzezbic. Ja mimo ze posiadam
    mnostwo narzedzi - to zeby wziac sie za naprawe PC musialbym jeszcze wydac
    pare tysiakow (na porzadna lutownice, pompke prozniowa, caly ten osprzet do
    nabijania gazu etc) i pewnie wypuscic w kosmos sporo gazu nim cos by sie udalo
    zrobic.

    Spec - chlodnik ktory na codzien serwisuje lodowki zrobi to z pewnoscia
    za pierwszym podejsciem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.