eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieprad budowlany..Re: prad budowlany..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: prad budowlany..
    Date: Mon, 3 Jan 2011 22:02:25 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 125
    Message-ID: <iftdh3$qar$1@news.onet.pl>
    References: <4...@n...home.net.pl> <ifschg$62a$1@news.onet.pl>
    <e...@d...googlegroups.com>
    <ifseo6$dj5$1@news.onet.pl> <ifsiv9$rks$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: lzu117.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1294088547 26971 95.50.150.117 (3 Jan 2011 21:02:27 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Jan 2011 21:02:27 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:414962
    [ ukryj nagłówki ]

    robercik-us wrote:
    > Użytkownik Kris napisał:
    >
    >> Czyli jak widać co kraj to obyczaj. U mnie wystarczyło ze pokazałem
    >> że jestem zameldowany na nieruchomości do której doprowadzili prad i
    >> podpisali umowe na W11
    >> Zameldowany byłem juz jak były same fundamenty więc problemu nie
    >> było. Postawili skrzynke z licznikiem i zabezpieczeniami i
    >> podpisałem umowe na W11. Nawet kabla od skrzynki do rozdzielni
    >> jeszcze nie miałem- podpinałem przedłuzacz pod zabezpieczenia w
    >> skrzynce i tak korzystałem z pradu przez kilka miesięcy.
    >>
    >>
    > Sprawa u mnie rozbija się o numer domu... Numeru domu nie nadadzą w
    > gminie, jeśli nie przedstawię mapki powykonawczej, tej z kolei nie
    > mam, bo uzupełniam dokumentację potrzebną do wykonania przyłącza
    > kanalizacyjnego, tu każda sprawa ma swój bieg i...

    a zapytaj sie może o podstawę prawną tych wymagań?

    Bo wg mojego rozeznania to numer nadaje sie nawet pustej działce.

    Nadanie numeru porządkowego na nieruchomość

    I. PODSTAWA PRAWNA
    1. Art. 47a ustawy z dnia 17.05.1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne
    (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 240. poz. 2027 ze zmianami.)
    "Do zadań gminy należy: ustalanie numerów porządkowych nieruchomości
    zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z
    miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego",
    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w
    sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz.U. z 2004 r. Nr 243, poz.
    2432).
    3. Ustawa z dnia 14.06.1960 r. kodeks postępowania administracyjnego -
    k.p.a. (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98., poz. 1071 ze zmianami.),

    II. WNIOSKODAWCA
    Wnioskodawcą może być osoba posiadająca tytuł prawny do nieruchomości (akt
    notarialny, odpis z księgi wieczystej ), posiadacz samoistny lub inny
    użytkownik nieruchomości na podstawie umów zawartych z właścicielem np.
    dzierżawca, najemca.
    2. Strona może działać przez pełnomocnika art. 32 k.p.a. Pełnomocnikiem
    strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
    Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub do protokołu.
    Pełnomocnictwo powinno zawierać datę udzielenia pełnomocnictwa, dokładne
    oznaczenie osoby która go udziela (imię, nazwisko, data urodzenia, miejsce
    zamieszkania), dokładne dane pełnomocnika (imię, nazwisko, data urodzenia,
    miejsce zamieszkania), określenie sprawy w jakiej jest udzielane.
    Pełnomocnictwo może być sporządzone samodzielnie lub przy wykorzystaniu
    formularza stanowiącego załącznik nr 2 do procedury.

    III. WYMAGANE DOKUMENTY
    1. Wniosek o nadanie numeru porządkowego.
    Wniosek powinien zawierać:
    - imię i nazwisko wnioskodawcy,
    - dokładny adres wnioskodawcy (kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr budynku
    i lokalu, telefon)
    - informacja o sposobie zagospodarowania nieruchomości (podać czy
    nieruchomość jest zabudowana czy nie, a jeżeli tak to jakiego rodzaju obiekt
    budowlany jest na niej wzniesiony - mieszkalny, usługowy lub inny - podać
    jaki)
    - dane geodezyjne o nieruchomości będącej przedmiotem sprawy ( nr mapy, nr
    działki, nazwa ulicy)
    Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza
    stanowiącego - załącznik nr 1 do procedury, dostępnego na stronie
    internetowej Urzędu Miasta Czeladź oraz w Punkcie informacyjnym.
    2. Umowa dzierżawy, najmu - w przypadku dzierżawcy, najemcy.
    3. Załącznik
    Aktualna kserokopia mapy zasadniczej (do zakupienia w Starostwie Powiatowym
    w Będzinie ul. Krasickiego 17) z zaznaczeniem obiektu będącego przedmiotem
    sprawy.
    4. Pełnomocnictwo jeżeli strona działa przez pełnomocnika

    IV. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
    1. Miejsce udostępnienia kart i wniosków:
    - punkt informacyjny Urzędu Miasta Czeladź,
    - strona internetowa Urzędu Miasta www.czeladz.pl
    - Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego.
    2. Miejsce złożenia wniosku:
    - kancelaria,
    - Punkt informacyjny Urzędu Miasta Czeladź.
    3. Miejsce faktycznego wykonywania usługi: Wydział Gospodarki
    Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego.
    4. Zawiadomienie zostanie przesłane listem zwykłym. Możliwy jest także
    osobisty odbiór zawiadomienia. Osoby zainteresowane proszone są o podanie na
    wniosku nr telefonu w celu powiadomienia, że dokument jest gotowy do
    odbioru.

    V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
    1. Termin ustawowy: na podstawie art. 35 § 3 k.p.a. załatwienie sprawy
    wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w
    ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania - złożenia wniosku.
    2. Do ww. terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa
    dla określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów
    opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
    2. Średni termin załatwienia sprawy: 10 dni od daty złożenia wniosku.

    VI. OPŁATY
    skarbowa:
    - za wykonanie czynności urzędowej na wniosek -17,00 zł.
    - za pełnomocnictwo -17,00 zł
    na podstawie art. 1 ust.1 pkt. 1a oraz ust.2 ustawy z dnia 16 listopada 2006
    r. o opłacie skarbowej ((Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z 2006 r. ze zmianami).
    Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miasta Czeladź
    pok. Nr 013 w godzinach pracy urzędu lub bezgotówkowo na konto bankowe:
    Urząd Miasta Czeladź ING Bank Śląski Katowice O / Czeladź nr
    55105012691000000802147587.
    Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dołączyć do składanego
    wniosku.

    VII. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
    Etap 1 - przyjęcie wniosku
    Etap 2 - sprawdzenie poprawności przyjętego wniosku
    W przypadku gdy wniosek nie czyni zadość wymaganiom opisanym w pkt III i VI
    wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w terminie 7 dni pod
    rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania .
    Etap 3 - wizja w terenie
    Etap 4 - wydanie zawiadomienia o nadaniu lub o odmowie nadania numeru
    porządkowego.

    VIII. TRYB ODWOŁAWCZY
    Nie przysługuje.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1