  • Data: 2013-11-19 09:21:32
    Temat: Re: problemy z brakiem zasilania
    Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 17 Nov 2013 10:25:29 +0100, twistedme <t...@o...pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >odkąd przeprowadziłem się za miasto dowiedziałem się, że istnieje coś
    >takiego jak "planowe wyłączenia prądu" i niestety dotyka mnie to mniej
    >więcej raz na 2 m-ce i trwa od 8-16.
    >
    >Z racji tego, że pracuję w domu potrzebowałbym coś do zasilenia
    >komputera (zasilacz 500W), 2 monitorów 19', routera i modemu podczas
    >tych braków zasilania.
    >
    >Znalazłem oczywiście jakieś najtańsze generatory na allegro w cenie ok
    >300zł, ale nie wiem, czy nie spalę sobie kompa dzięki takim wynalazkom.
> [...]

    nie ta grupa....leszpa pl.rec.elektronika

    bez inwestycji sie nie obejdzie i wszystko zalezy od tego ile dla
    ciebie sa warte te 2 x 8-16 ??? Jak tracisz na tym kase, bo nie mozesz
    pracowac to musisz cos z tym zrobic.

    1. sciezka sam ups z duzym akumulatorem nie da ci gwarancji
    zasilania...jak sie skonczy prad, gdy bedzie jednak "nieplanowana
    awaria".

    jezeli sam ups, to musisz wiedziec ile tak naprawde tej mocy
    potrzebujesz i nalezy obmierzyc ile VA/W. Jak juz wiesz, to wtedy
    poszukac takiego co ma 2-3 razy tyle ile potrzebujesz (czyli przy 1/3
    obciazenia bedzie pracowal).

    2. sciezka sam agregat - musi miec stabilizacje czestotliwosci na 50Hz
    przy zmianach obciazenia i stabilizacje napiecia. Z tego co czytalem
    jakis czas temu, to tylko z systemem AVR (stabilizacja). Z takich
    mniejszej mocy to chyba takie co maja inverter (beda dawaly dobry
    napiecie na wyjsciu).

    Jak bedzie dobry agregat to nawet UPS przelaczy sie i bedzie ladowal
    swoj akumulator.

    Przy gownianym napieciu z agregatu to dobry UPS true online (co ma 2
    konwersje) bedzie pracowal. Taki to na wejsciu zaakceptuje zmiany
    napiecia w b. szerokim zakresie i nawet mu nie straszna zmiana
    czetotoliwosci np. od 40 do 70 Hz.

    -
    tak wiec rozwiazan jest duzo ale zwiazane to jest z kosztami. Ile to
    jest dla ciebie warte. Najlepszym rozwiazaniem jest tandem: agregat z
    UPS.

    --
    ThinkXtra