  • Data: 2013-09-17 16:57:23
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > bo zwykle jest uziemiony wodomierz a poprzez niego wszytsko co na
    > instalacji wodnej wisi...

    No to wychodzi na to, że mam OK - u mnie wodomierz jest poza budynkiem i
    główny zawór to jest pierwsze miejsce w budynku gdzie na rurze jest cos
    metalowego co można uziemić.

    > bo idąc inną logika to sie powinno uziemiać też grzejniki i garnki :)

    Niektórzy uziemiają ruszt na poddaszu i zbrojenie stropu, więc garnki mnie
    nie zdziwią.

    Szansa na dotknięcie grzejnika podczas porażenia jakaś jest więc może dzięki
    temu szybciej zadziała różnicówka - nie wiem tak mnie uczono, ale nawet
    profesorowie nie są zgodni co do zasadności robienia połączeń wyrównawczych
    więc tym bardziej ja się nie wypowiadam w tej kwestii. U siebie zrobiłem jak
    elektryk kazał.

    Pozdrawiam
    Ergie