  • Data: 2009-11-22 19:57:51
    Temat: Re: pytanie do elktryków- długość przewodu
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dlaczego tak myślisz?:O)
    > zauważ że wkładkę przepala prąd, a nie impedancja, a z norm by wychodziło że
    > impedancja zwarciowa tej pętli powinna być co najwyżej równa 0.5oma, a tej
    > pętli jeszcze do tego daleeeko:O)

    > no właśnie, może był by pożar, może, ale nie jestem pewien czy wydzielenie
    > się mocy rzędy 1 do 3 watuf na metr tego przewody by spowodował pożar? nie
    > wiem, na pewno by zwiększył jego temperaturę, ale czy napewno na tyle by
    > spowodować pożar?
    > dałem taki ekstremalny przykład, ale jak gość da łby na tą pentlę becznik
> [...]
    Na normy się powołujesz a masz braki w wykształceniu. drut z miedzi 120 metrów
    długi o przekroju 1,5mm2 ma oporność 1,7 oma. Sam z siebie ograniczy prąd do
    140A. Bezpiecznik 100A B potrzebuje do przepalenia w czasie 0,2 sek 500A. Przy
    140A będzie się przepalał ze 4 minuty. Bezpiecznik 100A C do przepalenia w 0,2
    sek potrzebuje 1000A. Przy 140A będzie się przepalał tyle samo co B. Te czasy i
    prądy wynikają z charakterystyki bezpieczników. W czasie 4 minut kabel będzie
    pracował jako grzałka o mocy 90 kW. To spokojnie wystarczy żeby się stopił.
    Bezpieczników typu A się nie używa, przy nich było by trochę lepiej. Jak na
    bezpieczniku jest napisane 10A to nie znaczy ze jak będzie 11A to się przepali.
    1,7 oma to będzie miał przewód którym on to podłączy. Zostaje jeszcze oporność
    przewodu do transformatora i impedancja transformatora. Jak to dodać to wyjdzie
    że 100A bezpiecznik w jego przypadku nie przepali się nigdy. A ma się przepalić
    w 5 sekund co przy B wymaga 300A a przy C 500A. Zakumał?