  • Data: 2018-01-14 22:00:17
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Myślę że Myjkelowi raczej chodziło o to że przy reku, powietrze wciągane
    > do domu będzie chłodniejsze niż gdyby brać je bezpośrednio z zewnątrz (że
    > niby schłodzi się dzięki temu że powietrze w domu, a więc to wydalane,
    > jest chłodne). Coś w tym pewno jest, ale efekty w praktyce są raczej...
    > czysto marketingowe. No chyba że w domu jest (w środku lata) mega
    > lodówka, a na zewnątrz tropiki.

    Znajomy ma dom, którego parter zbudowano z granitu. Nie jakies popierdółki
    na pięćdziesiąt centymetrów, tylko półtora metra solidnej ściany. Jak do
    niego kiedyś przyjachałem na początku wyjątkowo upalnego maja, to hajcował
    na całego w piecu żeby to ogrzać. Ale to dość wyjątkowa sytuacja.
    Całe stare budownictwo Śródziemnomorza oparto o chłodnictwo akumulacyjne.
    W nocy otwira się okna na najniższej i najwyższej kondygnacji, cugi latają
    aż miło. Na dzień zamyka się wszystko. W kamieniu z powodzeniem da się żyć
    bez klimy.

    --
    Jarek