    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: remont studni głębinowej.
    Date: Wed, 18 Mar 2009 14:09:15 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > wszystko fajnie, tylko z twoich wywodów można wywnioskować ze jak sie ma
    > papier na coś to sie to odkryło wynalazło. Wg mnie moze to i jest zgodne
    > z "obecnym" prawem. Ale to jak z PSLem, niby zgodne z prawem ale jednak
    > nieuczciwe.
    >

    > PS. Można kupić działkę na Księżycu, jakiś gość opatentował księżyc,
    > podziałkował i sprzedaje działki, czy faktycznie jest wlascicielem
    > Księzyca jeśli ma na to patent?

    > michal

    Dobrze rozumujesz. Tak wlasnie jest. Ja tez jestem o to wqrwiony ale nic na to
    nie poradze.
    Najpierw skonczmy z tym cementem. Akurat na egzaminie mialem pytanie, ktore
    zahaczalo o to, kto i gdzie go wynalazl. Wiec powiedzialem mnieje wiecej to co
    tu napisalem, bo tak mowil pan docent. Dzieki temu pytaniu to pamietam bo to
    sie jakos dlugo pamieta w odroznieniu od wielu wyuczonych madrosci, ktore sie
    praktycznie po kilku latach normalnie zapomina. I z "technologii betonu" bo
    tak sie ten przedmiot nazywal, dostalem od pana docenta 4 i mam to zapisane w
    indeksie. Gdybym powiedzial, ze cement wynalezli Egipcjanie, bo przecie tez
    cos tam budowali czy Chinczycy, zapewne mialbym problemy, ze nie chodzilem na
    wyklady i na pewno by mnie na czyms innym zlapal i wstawil lage. A poco mi to?
    No chyba ze zaczalbym udowadniac, ze to np. Ruscy konkretnie tow. Cementowicz
    go wynalazl to moze "ze wzgledow spolecznych" i piatke moglbym dostac.
    Napisalem, ze sprobuj Anglikowi powiedziec, ze to nie oni go wynalezli to z
    bidy nie wyjdziesz. Tak to mozni tego swiata sobie urzadzili pilnujac swoich
    interesow i kropka. Gorzej jest z nami, ktorzy mamy w swym atawistycznym
    zwyczaju ze soba sie zrec a inni, ktorzy sie kupy trzymaja, z tego korzystaja.
    Podobnie jest z tymi dzialkami na ksiezycu, z tym, ze nie jest to patent ale
    tzw. wylacznosc. Ale ten kto sobie te wylacznosc "zalatwil", dla nadania sobie
    powagi, nazywa to patentem. Jest tez firma, ktora sprzedaje gwiazdy; dostajesz
    papier, dokument z lakowa pieczatka, ze ta a ta gwiazda o tych a tych
    wspolrzednych, nalezy bezdyskusujnie do ciebie. Kilkaset dolarow i mozesz sie
    czuc wlascicielem jakiejs niewidocznej golym okiem gwiazdki bo te wieksze juz
    sprzedane... Gwiazd w naszej galaktyce czyli "Drodze Mlecznej" jest... no tak
    na oko, bo nikt tego do tej pory nie policzyl, ze 300-400 miliardow sztuk.
    Ludzi na swiecie jest cos chyba okolo 6 miliardow wiec dla kazdego wystarczy
    nawet po kilka gwiazdek. Mozesz kupic kilka bedziesz mial na posag dla corki.
    Wymysl cos podobnego, moze zaczniemy sprzedawac planety krazace wokolo tych
    miliardow gwiazd? Zapewne wsrod nich sa tez ziemiopodobne. Z tym, ze bedziesz
    mial problem: nie kazdy taka firme moze prowadzic. Moze domyslisz sie kto moze
    a kto zaraz splajtuje.
    Pzdr.