    Date: Mon, 29 Jul 2013 02:09:39 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: silikon- wiązanie

    W dniu 2013-07-29 01:36, k...@g...com pisze:
    >(...)

    samo dobry jak wysokotemperaturowy, szklarski czy do klejenia akwariów. Często czy
    coś da się zrobic mniej zależy od użytych materiałów a bardziej od pomyślunku.

    > Ciekawe dlaczego silikonu z kwaśnym mechanizmem się nie nadają? Oczywiście ze na
    wszystkim się nie znam. Dlatego nie ma mnie na grupie " balet". Ale o silikonach
    troszkę wiem. I coś mi się wydaje że że to troszkę przy Twoich wiadomościach to jest
    bardzo dużo. Wyjaśnij dlaczego się nie nadają. Tylko nie za dokładnie bo mi się zajad
    zrobił i boli jak się śmieję.

    Na plus zaliczę ci to, że zdajesz sobie sprawę, że jedynie wydaje ci
    się, iż o silikonach masz wiedzę i że świadom jesteś, iż wiesz o nich
    jedynie "troszkę"..;-)

    Silikony utwardzają się, ogólnie rzecz biorąc, przez kontakt z wilgocią
    w powietrzu, ale występują w 2 odmianach,- takich, które w czasie tego
    procesu wydzielają związki o odczynie neutralnym i takie, które
    wydzielają związki kwaśne, o obniżonym ph. W przypadku tego ostatniego w
    czasie utwardzania wydziela się przede wszystkim nieprzyjemnie pachnący
    kwas octowy, który powoduje m.in. korozję metali, betonu i niektórych
    skał (np. marmuru) a także z uwagi na pewne własności fizykochemiczne
    znacznie obniża adhezję (przyczepność) tego silikonu do wielu tworzyw
    sztucznych, w tym PCV. Przykładem takiego silikonu jest ...silikon
    sanitarny, czy tez zazwyczaj szklarski.

    Gdybyś kogutku pomyślał, to nawet nie znając sie na silikonach mógłbyś
    zgadnąć, że jednak one czymś od siebie muszą się różnić, skoro jest ich
    tak wiele rodzajów, a więc wbrew twoim wyobrażeniom nie każdy silikon
    może nadawać się do danej pracy.