  • Data: 2016-05-21 21:17:39
    Temat: Re: słup żelbetowy zamiast drewnianego
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-16 o 12:15, alberciq pisze:

    > może i prościej, w grubości ściany się pewnie zmieści, ale ja mam
    > problem z przewiązaniem ścian..
    > mam ścianę o długości 5m z jednej strony schodzi skosem do podłogi, z
    > drugi jej koniec dochodzi do słupa - nie ma żadnego przewiązania.. no i
    I co boisz że się przewróci?
    nie przewróci, ja mam podobnie, słupy drewniane i ściana w trójkąt
    domurowana do słupa, 12cm beton komórkowy, trzyma, sprężynuje ale sama
    się nie przewróci, po miesiącu od wymurowania sprawdzałem i trzyma
    wystarczająco mocno abyś jej nie przewrócil.
    Więc zostaw te słupy w spokoju, poza tym wszelkie zmiany konstrukcyjne
    wymagają zgody konstruktora i kierownika, po co Ci ten bigos?

    > sobie myślę że ten żelbetowy słup by był idealny żeby ją jakoś w pionie
    > utrzymać - owa ściana będzie jako szalunek z jednej strony, więc i
    Może się nie związać i będziesz miał to samo co teraz, a szanse są duże
    bo beton a zaprawa i ściana mają różne skurcze podczas wiązania.

    Nawet beton do betonu jest ciężko związać, robiłem ogrodzenie i słupki
    mam z betonu, kilka jest szerszych niż forma i były wylewane na raty
    połowa 1 dnia, druga połowa następnego, efekt, 2 się rozwarstwiły, mimo
    że lane dzień po dniu a beton ledwo zdążył związać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K