  • Data: 2013-03-28 23:21:07
    Temat: Re: solarnicy
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > jeśli masz schemat technologiczny to możesz przewidzieć wzmocnione
    > fundamenty pod maszyny, albo pod maszyny kłąść np płyty stalowe które
    > przeniosą naprężenia.

    Nie mam dedykowanych miejsc. Na moim etapie nie jestem w stanie tego
    zrobić, za mało maszyn.

    > Weź idź do konstruktora i z nim pogadaj. imho mało jest prawdopodobne
    > aby płyta betonowa zbrojona gruba na 10 czy 12 cm ugieła sie pod maszyną
    > z nierównomiernością 0.5mm.

    Mam nadzieję, że nie ugne się, a jeżeli już, to jednakowo w czasie :)

    > zreszta zawsze możesz jak już pisałem zrobić stalowe stelaże pod maszynami.

    W sensie pomiędzy maszyną a płytą?
    Takie coś nie ma żadnych szans zadziałać.

    > to sprawdź jeszcze jeden patent, beton wymieszany z kulkami styropianowymi.

    Strasznie źle się mieszają. Powiedziano mi natomiast, że 50cm tego
    betonu jest traktowane jako wystarczająca izolacja termiczna.
    Miał bym więc dwie pieczenie za jednym zamachem ;) choć trochę boli, że
    to co nawoziłem, ubijałem 2x walcem teraz będzie trzeba wyrzucić do kubła.

    > weź też pod uwagę straty energii, za tę energię płacisz i one podnosza
    > koszty twojej firmy zjadając twój zwykle marny zresztą zysk.

    No ba. Ale jeżeli mam jako alternatywę niestabilną posadzkę, to po
    prostu nie ma wyboru.
    Oglądałem posadzki u klientów, porządne, profesjonalne. Nigdzie nie ma
    styropianu w środku. Obwodowo zgoda - bardzo często.
    U jednego żałują, że zrobili na wjeździe - już im popękało.

    Miłego.
    Irek.N.