    From: Mruk <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: solary
    Date: Mon, 28 Apr 2014 20:13:05 +0200

    W dniu 2014-04-27 14:50, ToMasz pisze:

    > chińskie baterie słoneczne można było kupić w cenie 2.5zł za 1 wat.
    > Czyli przy 1000wat generowanych w słoneczne południe latem musisz
    > zapłacić 2500. Stosunkowo nie dużo. Ale dostaniesz z tego prąd stały o
    > jakimś dziwnym, zmiennym zależnie od pory dnia i roku napięciu.
    > Potrzebujesz coś, co przerobi to napięcie na równe 230V, zgra w fazie z
    > napięciem sieciowym i będzie inteligentnie przełączać! Ups wcale prosty
    > nie jest, ale on ma łatwiej, bo są 2 stany. albo działa z baterii, albo
    > działa z elektrowni. U Ciebie jak to sobie wyobrażasz? Gdzieś musisz
> [...]

    nie chce się buforować. Mam bardzo szczególny pobór - stały w czasie.
    Ogniwa nie dają stałej mocy. Raz mniej a raz więcej.

    Pytanie czy są invertery, które są w stanie czerpać trochę z jednego
    źródła a trochę z sieci - dość proste pytanie.

    Nie chce aku bo po co. Energia elektryczna w nocnej taryfie nie jest aż
    tak droga.