    From: Robert G <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: spora skrzynia na opał
    Date: Thu, 12 Apr 2012 11:58:07 +0200

    Użytkownik Jackare napisał:

    > bo ch...owo wszyscy budujecie :)
    > Trzeba wybudować dom z piwnicą, w piwnicy obok kotłowni wyodrębnić skład
    > opału, do niego zrzutnię z zewnątrz, tak by zrzucać bezpośrednio z
    > wywrotki. Skład odpowiednio wyprofilowany, pomiędzy składem a
    > zasobnikiem kotła podajnik mechaniczny (stoker) z wylotem nad zasobnik i
    > wtedy ładowanie zasobnika odbywa się za pomocą przycisku załączania
    > stokera, a w domu inteligentnym kocioł sam się załaduje załączając
    > stoker np barierą IR która zadziała przy odpowiednio niskim poziomie
    > opału w zasobniku kotła :)))

    I kto to pisze...
    ktoś, kto zarzeka się, że węgla nie chce widzieć na oczy i woli gaz...
    Jasne, że masz rację, ale budowanie to jeden wielki ciąg tzw kompromisów
    :-).
    Na mokrej działce, sporej w dodatku, budowanie domu z piwnicą jest
    średnim pomysłem.
    Budowanie wszerz zdaje się taniej wychodzić niż budowanie wzwyż.
    Poza tym można sobie inwestycję rozbić na etapy, co ma kardynalne
    znaczenie dla budującego kowalskiego.
    I jeszcze jedno... automatyczny zasyp do zasobnika, super sprawa, ale
    dochodzi kwestia wybierania popiołu. Mój kocioł jest tak jakoś
    skonstruowany, że w czasie zużywania zasobnika trzeba dwa razy wybrać
    popiól... nie jest to dla mnie problem, ale dla automatyki już tak.
    Musiałby być zainstalowany mechanizm wypychający ten popiół do jakiegoś
    naczynia. Ale skoro już chcemy bardzo bezobsługowo, to przydałoby się
    założyć jakąś automatyczną skrobaczkę do usuwania sadzy ze ścian komory
    spalania i z wymiennika, ruchomą szczotkę do przepychania rury z
    czopucha do komina.
    Wszystko można... dałoby się tak całość zaprojektować, że gospodarz nie
    schodziłby wcale do piwnicy, a raz tylko rozpalił z początkiem sezonu...
    reszta zrobiłaby się sama łącznie z wyskrobaniem sadzy, i wyrzuceniem
    popiołu. Pytanie tylko jaki byłby budżet takiej wygody ??? :-)

    Na pewno mój budżet zostałby przekroczony. Dlatego wolałem zbudować
    A budynek gospodarczy dostawię jak trochę się odbiję... i na pewno
    lepiej się sprawdzi od piwnicy w podmakającym terenie.

    pozdrawiam
    Robert G