  • From: "quent" <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tak sobei o budowaniu u nas i gdzie indziej...
    Date: Thu, 3 Mar 2011 18:13:27 +0100

    > Ty jako właściciel domu czy posesji jesteś odpowiedzialny za
    > bezpieczeństwo osób na ich terenie.

    Ze jak? :-)

    > Baaaaaaaa..... , a nawet na chodniku znajdującycm się w pobliżu tejże
    > posesji, a znajdującym się poza samą posesją.

    ????

    > Stąd obowiązek sprzątania chodnika i odśnieżania w okresie zimowym.

    To fakt. Obowiązek jest jeśli chodnik jest przyległy do granicy działki.

    > Jeżeli nie odśnieżysz i ktoś się poślizgnie i załamie nogę to Ty jesteś

    A jak odśnieżę to już nie jestem odp?

    > Nawet jak złodziej wejdzie na teren Twojej posesji i stanie mu się krzywda
    > w trakcie włamywania się do domu. Dla przykładu złodziej włamywał się do
    > Twojego domu, ale urwał się z dachu sopel lodu powodując uszkodzenie jego
    > ciała. Złodziej może żądać odszkodowania za uszkodzenie ciała i nie ma tu
    > w ogóle znaczenia, że był złodziejem przebywającym nielegalnie na terenie
    > Twojej posesji.

    A jeśli nie było sopla i rozwalił sobie łeb np. spadając z okna?
    Jest na mojej posesji, a więc, jak twierdzisz, odpowiadam za jego
    bezpieczeństwo.
    To co wtedy - odpowiadam czy nie odpowiadam?

    Odnośnie do obowiązującego prawa.
    Przymus ubezpieczeń spowodował kompletną degradację w umysłach.
    W normalnym świecie każdy byłby odpowiedzialny za siebie.
    Za innych - na własne życzenie i za własne pieniądze.

    Pozdr.