    From: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: taka mala dlubanina [OT]
    Date: Fri, 31 Dec 2010 15:26:20 +0100

    news:ifkm6e$2u2$1@news.onet.pl...

    > Apropos zalegającego śniegu na dachu. Zauważyłem u mnie ciekawe
    > zjawisko, które właściwie nie występuje u sąsiadów. Mam w domy 2
    > okna dachowe, w tym jedno w łazience, gdzie panuje temperatura ok.
    > 24 stopni (bo podłogówka, drabinka i wylot nadmuchu z kominka).
    > Śnieg na obu oknach zalega tak jak na dachu, prawie w ogóle sie nie
    > topi. U sąsiadów okna są czyste. Czy ja mam jakieś lepsze okna
    > (takie zwykłe veluxy za 900zł) czy sąsiedzi po prostu je czyszczą?

    Mój znajomy (ten który ma też solary w ogrodzie) kupował okna dachowe
    na wyprzedażach u różnych sprzedawców. W jednym pomieszczeniu obok
    siebie są na pozór dwa identyczne okna, oba bez grzejników poniżej
    gdyż grzejniki są pod oknami w ścianie szczytowej.Jakoś na jesień jak
    nie było śniegu jeszcze to mu obleciałem cały dom kamerą termowizyjną
    i zauważyłem że jedno okno jest wyraźnie zimniejsze. Wtedy mi
    powiedział że możliwe bo są kupowane w różnych miejscach ale
    zdziwiliśmy się obaj bo według oznaczeń to te same okna były.
    Powiedziałem, mu że jedyne wytłumaczenie to najwyraźniej są wykonane z
    różnych pakietów szyb co świadczy że to gorsze to albo jakaś dziwna
    podróba jest albo się na składzie rozbiła komuś szyba i wstawiono byle
    co a okno poszło na wyprzedaż.
    Efekt jest taki że jak śnieg spadł to na tym gorszym oknie częściej go
    nie ma niż na tym drugim.

    Marek