  • Data: 2016-02-15 21:06:03
    Temat: Re: tynk baranek
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Krycha napisała:

    > Nie jest tak źle. To co jest widoczne na suficie, to ślady starych zalewań.
    > Pojawiło sie mokre raz i to jeden dzień, w czasie odwilży, gdy topniał
    > snieg na dachu.

    Często, naprawde często jest tak, że para wodna przenikając do zimnych
    przestrzeni powyżej stropu, nie tylko się skrapla, ale zamarza w formie
    sopli lub warstwy szronu. O ile kropelki rosy po prostu wciąz sobie kapią
    i nawilżają izolację, która znów paruje, to tego lodu podczas długotrwałych
    mrozów może nazbierać się bardzo dużo. I to nie "topniejący śnieg na dachu",
    lecz szron pod dachem może powodować zacieki. A że wszystko dzieje się
    w czas odwilży, więc mozna się pomylić.

    > Spółdzielnia twierdzi, że dach jest po remoncie i nie powinien przeciekać.
    > Jeżeli pojawią się nowe slady, to podejmą działania.
    > Teraz przy deszczach, jak na złość, nie ma śladu nowych zacieków.

    Jaka ta woda potrafi być złośliwa, z tymi swoimi trzema stanami skupienia!
    Ja bym jednak starał się jej położyć tamę, złośliwości tolerować nie należy.

    Jarek

    --
    była chyba wtedy odwilż
    nie wyszliśmy ze schroniska