    From: "brunet.wp" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wiercenie precyzyjne
    Date: Thu, 23 Nov 2017 11:42:38 +0100

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Ale i tak musisz iść do ogrodzenia i
    > przymierzyć, później iść z deską do garażu, aby
    > przewiercić, później znów lecieć z deską do
    > ogrodzenia, aby ją przykręcić.

    Dlaczego z każdą? Tak jak pisałem wcześniej,
    odległość między dwiema śrubami mam stałą,
    dokładnie 5cm i otwory w przęśle dokładnie tyle
    mają, nie ma absolutnie pomyłki nawet o 1mm.
    Kwestia tylko złapania odległości w poziomie (po
    długości deski), tutaj faktycznie może być na
    górze przęsła różnica o kilka milimetrów
    (maksymalnie) w stosunku do dołu przęsła.

    > Będziesz się z tym pieprzył przez wiele dni i
    > doktoryzował. Wiele desek wyrzucisz, bo otwory
    > nie będą się pokrywały z tym co pomierzyłeś.

    Nie mogę nic wyrzucić, bo mimo, że zamówiłem kilka
    sztuk na zapas, to i tak zabraknie (kilka, może
    nawet kilkanaście ma wady dyskwalifikujące).
    Stolarz będzie musiał dorobić część sztachet.

    > Kupujesz 2 ściski stolarskie, którymi
    > przyłapujesz deskę już na ogrodzeniu. Ustawiasz
    > ją w takiej pozycji jak ma być i przewiercasz
    > deskę od strony otworu w uchwycie i od razu
    > wkręcasz śrubę. Unikasz masę dodatkowej roboty
    > takiej jak wymierzanie rozstawu otworów i
    > bieganie z dechami do warsztatu i z powrotem.

    Tak, to wydaje się być bardzo dobry sposób. I
    szybki. Nie twierdzę, że go nie zastosuję,
    chociażby nawet aby sprawdzić jego konkurencyjność
    z "moim sposobem". Szczególnie, że ściski i
    dystanse już mam.

> [...]
    > druga dłuższa. Poza tym deski mogą być
    > delikatnie wypaczone i pokrzywione, a wtedy
    > otwory mogą nie pasować.

    > Słupków i uchwytów także nie masz ustawionych
    > idealnie co do milimetra.

    > Dlatego deski trzeba poustawiać tak, aby
    > wizualnie wyglądało równo i wiercić je na
    > ogrodzeniu. Jak zrobisz odchyłki nawet 5mm to
    > później i tak nie będzie tego widać. Mądry
    > powie, że fajnie to wykombinowałeś, że udało Ci
    > się ukryć wszelkie niedokładności wymiarowe, a
    > głupi powie, że tak miało być, ze jak jedna
    > szparka od drugiej jest o milimetr szersza to

    Tak, wiem. Ma wyglądać ładnie i równo, a nikt nie
    będzie z suwmiarką tego mierzył :)