  • Data: 2015-02-05 13:47:11
    Temat: Re: wiertarka
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 lutego 2015 12:21:12 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bierzesz gwóźdź hartowany np 15mm długi i pasek styropianu grubości 1cm.
    >
    > Gwóźdź wtykasz prostopadle na wylot w styropian, przykładasz do ściany i
    > mocno walisz młotkiem. Pod uderzeniem młotka styropian się zgniata i nie
    > stanowi opory, ale w międzyczasie trzyma gwóźdź na boki by się nie zgiął.
    >
    > Czasem to działa i gwóźdź ładnie wchodzi w beton a czasem niestety powoduje
    > odprysk.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Odpowiednia energia musi być dostarczona, wtedy wchodzi jak w masło. Impulsator
    udarowy z napędem trzonkowym musi mieć odpowiednią wagę i musi być rozpędzony do
    odpowiedniej prędkości. Kiedyś dawno temu widziałem jak ktoś mocował boazerię w
    wielkiej płycie. On hartowane gwoździe zwyczajnie wbijał. Żadnych wiertarek. Gwóźdź,
    tektura, młotek, jeeeb i następny gwóźdź. On szybciej gwoździe w beton wbijał niż ja
    bym wbijał w drewno. Zauważyłem że jak mu gwóźdź za pierwszym razem nie wszedł na
    właściwą głębokość to wyciągał i wyrzucał a nowy obok wbijał. Twierdził że dobijać
    nie można bo nie trzyma. W czasach rozkwitu wielkiej płyty można było nabyć drogą
    kupna narzędzie do wbijania gwoździ w beton.