  • Data: 2010-11-08 10:19:02
    Temat: Re: wóz boryny a zameldowanie
    Od: "Damian G." <d...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-08 07:44, Kazimierz Debski pisze:

    > Numeracja tego typu pojawiała się często na wsiach, w których nie
    > zarezerwowano numerów dla wolnych działek. Moi dalsi krewni mieli
    > podobny 'numer' z numerem. Wybudowali dom na działce za domem numer 8 a
    > dostali numer coś koło 260, bo akurat taki kolejny w gminie mieli.
    > Natomiast w 'mojej' wsi, w takich przypadkach przydzielane były numery z
    > dodatkami literowymi. Mój dom, kiedyś dostał numer 202a, bo był tuż za
    > numerem 202. Wujek wybudował się jeszcze kawałek dalej, więc logicznie
    > powinien dostać 202b lub 191a od innego sąsiada. Jednak dostał numer
> [...]

    W Australii (i nie tylko) rozwiązali ten problem systemem o nazwie Rural
    Addressing, w którym numery są nieciągłe, ale monotoniczne i są zależne
    od _odległości_ _wejścia_ (wjazdu) na posesję od "początku" drogi lub
    innego umownego punktu:

    How are rural road numbers allocated?
    The number is determined by the distance of each property entrance from
    the start of the road. The number is equal to the number of metres along
    the road the property is located, divided by ten.

    If your property is 870 metres (0.87 km) from the beginning of the road,
    then your property number will be 87.

    The number is rounded down so that odd numbers are on the left side of
    the road and even numbers on the right as you progress from the start of
    the road.

    Trochę informacji:
    http://www.land.vic.gov.au/land/lcnlc2.nsf/FID/-E3CA
    2262CEEBF3E24A256B58001DA8EA?OpenDocument

    http://www.landservices.sa.gov.au/1online_services/5
    6Rural_Property_Addressing/20FAQ.asp

    --
    Damian