  • Data: 2010-03-19 08:40:44
    Temat: Re: wycena instalacji odgromowej
    Od: "Amir" <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wez se do tego fachowca, kurde ktos ci ta robote juz wycenial i co
    > powiedzial o antenie ? :) Antena jesli musi tam byc to sie ją normalnie
    > ujmuje w procesie projektowym i odgromienie ją obejmuje (np wyprowadzony
    > powyżej niej tzw zwód).

    Wczoraj miałem firmę zajmującą się odgromami i elektryką
    antena to nie problem,(ponad antenę ok 2m wystawia i tak drut)
    facet zapytał czy mam od zbrojenia fundamentu wyciągnięty drut do odgromu
    to jest najlepsze, najpewniejsze uziemienie, opornosc 1 Ohm

    najlepiej bez wyciągniętego drugi z fundamentu
    co można uzyskać po pomiarach to 10 Ohm

    po wykonaniu uzbrojenia daje pomiary, pod którymi się podpisuje

    instalację odgromowe co kilka lat powinno się mierzyć, bo zwykly drug w
    ziemi rdzewieje,
    i taki odgrom traci właściwości oporu.

    kiedyś przepisy mówiły że do 30 może być.

    to od niego informację, chyba nie przękręciłem nic.