    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 2 Apr 2014 13:29:12 -0700 (PDT)
    Subject: Re: wycinarka(bruzdownica) do styropianu
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 21:23:38 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
    od razu wycina się cały kształt według wzornika. Robi się takie coś na typowej
    wycinarce do styropianu składającej się z kawałka płyty dwóch wsporników do których
    zamocowany jest drut ( z jednej strony przy pomocy sprężyny o odpowiedniej sile). A
    jak ktoś chce być taki dobry że chce jakoś po chińsku to wycinać ukształtowanym
    drutem to nie może to być drut tylko taśma z drutu oporowego. Jak znam życie to w
    czterech płytach trzeba wyciąć rowek ale bez doktoratu zrobić się tego nie da. Ja bym
    nie wycinał tylko wychapał płytę żeby pasowała do rury a ubytki uzupełnił pianką.
    Gruby drut nie będzie wcale sztywniejszy po rozgrzaniu niż cienki. Też się wygnie.
    Ciekawe skad pytający weźmie zasilacz co daje 0,5V i kilkanaście albo kilkadziesiąt
    amperów żeby rozgrzać gruby drut. Teoretycznie można z lutownicy transformatorowej,
    ale po kilku minutach pracy z taniej lutownicy dym pójdzie. Dobrze ktoś radził że
    nożyk

> [...]
    >

    > Ale podsunąłeś mi rozwiązanie.. rowek nie musi być wyoblony, może być
    >
    > prostokątny .. kawałek deski z której będą wystawały dwa płasowniki, np
    >
    > brzeszczoty do piłki do metalu między końcami tych brzeszczotów mój
    >
    > cienki drut oporowy, no i prawie równolegle do brzeszczotów w stronę
    >
    > deski - odpowiednio wolno prowadzenie drutu powinno wytopić szczelinę
    >
    > aby przeszedł brzeszczot.. a może zamiast brzeszczota ostrza od nożyka
    >
    > do tapet...
    >
    > OK w każdym razie dziękuję Wam - jutro będę kombinował, a jak komuś
    >
    > jeszcze coś do głowy przyjdzie to piszcie..

    Przy cięciu styropianu drut nie powinien dotykać tworzywa. On ma wytapiać
    podczerwieniom jaką emituje. Dotknięcie cienkiego drutu do styropianu powoduje jego
    studzenie i przestaje ciąć. Weź poszukaj podchodzącego freza do drewna. Z zwyczajnej
    wiertarki zrób coś co by przypominało frezarkę dolnowrzecionową. Jak nie masz dwóch
    lewych rąk to potrwa to z godzinę. Potem sobie wyfrezujesz rowki jakie będziesz
    chciał. Jak Ci nie szkoda z 6 dych bo tyle kosztuje najtańsza frezarka to sobie kup.
    Wyjdzie Ci 1,20 na płytę.