    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zajęcie pasa drogowego
    Date: Mon, 17 Jul 2023 11:07:26 +0200

    W dniu .06.2023 o 12:29 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Zrób to metodą "Michała Drzymały". Po co płacić kilka dni za całość? :D
    >
    > Podziel to na metry i płać za każdy metr osobno w miarę prac. Możesz
    > robić to ze spokojem i po kolei. Nikt przecież z suwmiarką tego nie
    > będzie mierzył a jak dobrze skalkulujesz to spokojnie jeden metr
    > przeskoczysz za darmo :D

    Dzwoniła kobieta z gminy, jest pozytywna decyzja do odbioru.
    Napisałem pismo z uwagami z tego wątku i rozpisałem zajęcie pasa na 30 dni
    po 1m2.
    W międzyczasie byłem wzywany jeszcze dwa razy - chcieli ode mnie projekt
    organizacji ruchu, napisałem pismo, że będę "łopatował" i ani na cm nie
    wyjdę na jezdnię a plac robót ogrodzę taśmą ostrzegawczą, przeszło :-)
    Wezwali mnie drugi raz, że skosy na wjeździe mam za małe (zrobiłem 1 x 1m)
    - chcieli 2x2m.

    Napisałem pismo, że:

    "Zgodnie z pkt 8 (12) wytycznych w WR-D-33 ,,Skosy stosuje się w stosunku
    ,,n : m", przy czym ,,n" nie musi być równe ,,m" oraz obie wartości muszą się
    zawierać w przedziale od 0,50 do 2,00 m. Sposób ich zastosowania powinien
    zapewnić wymagania przejezdności."
    W projektowanym rozwiązaniu wymóg przejezdności został zapewniony
    natomiast zastosowanie parametrów zaproponowanych przez Gminę
    niepotrzebnie poszerzy wjazd o 2 m i o tyle zmniejszy pas zieleni. W dobie
    notorycznej suszy wybrukowanie takiej powierzchni wydaje się rozwiązaniem
    co najmniej nie ekologicznym." - przeszło :-)

    Podsumowując:
    1. nie zapłaciłem za projekt wjazdu, narysowałem wjazd sam, wg ustawy dla
    tego typu wjazdu wystarczy rysunek techniczny
    2. nie zapłaciłem za zajęcie jezdni, płacę jedynie za zajęcie pasa zieleni
    i tylko za powierzchnię zajmowaną przez wjazd
    3. nie zapłaciłem za projekt organizacji ruchu
    4. nie zapłaciłem za aktualne mapy geodezyjne, wystarczyły stare mapy,
    które dostałem kiedyć przy okazji inwentaryzacji przyłącza.
    Na start kilka tysi w kieszeni.
    Dzięki Panowie.

    TG