  • Data: 2009-10-15 08:25:11
    Temat: Re: zakup dzialki - zadatek
    Od: "CHlorek" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wprowadzaj człowieka w błąd.
    > Jeśli masz umowę przedwstępną w formie aktu notarialnego, to jeśli będzie
    > opór, sądownie zawrzesz docelową umowę (zmusisz do wywiązania się z niej i
    > przeniesiesz własność nieruchomości). W przypadku braku umowy notarialnej
    > masz roszczenie cywilno-prawne (możesz odzyskać pieniądze - w przypadku
    > zadatku jest to podwójna kwota) a o nieruchomości możesz zapomnieć.

    Heh...przeczytaj uwaznie
    Była odpowiedź na "jak nie masz pieczątki notariusza to nie masz nic".
    Po pierwsze umowa cywilna jest umową ważną.
    Po drugie - po to stosuje się zadatek - żeby się nie wycofywano z tej
    umowy...ale tym samym oczywiste jest że zadatek-(z samej definicji)
    dopuszcza do rozwiązania takiej umowy.
    Człowiek po przeczytaniu maila na który odpowiadałem dojdzie do wniosku że
    tylko u notariusza taką umowę może zawrzeć.