    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zbrojenie betonu na powierzchni 4m2
    Date: Wed, 05 Oct 2011 08:28:18 +0200

    W dniu 04.10.2011 19:09, ToMasz pisze:
    > zrobiłem tak. alby odizolować ciężar startgo stropu i nowego stropu,
    > położyłem styropian, na to dałem rury. Rury mają 60mm średnicy, a w
    > sumie wyszło ich prawie 10metrów- wiec dość gęsto. oczywiście ze scinków
    > zrobiłem łączniki pomiędzy rurami i pospawałem to wszystko. Okazało się
    > ze pewne podparcie jest z 3 stron. Kratownica z rur, napewno wytrzyma,
    > co z betonem - niewiem. LEpiej spawam niż muruje :)

    Nikt nie poruszył tej kwestii, a wydaje się być ważna, jeżeli chcesz
    zastosować rury, to trzeba je zabezpieczyć antykorozyjnie od środka.
    Z zewnątrz zabezpieczeniem będzie beton, ale on do środka się samoistnie
    nie naleje, tym samym będzie to narażone na korozje. Jeżeli chcesz
    stosować te rury to najlepiej wlej do nich do środka rzadką zaprawę. 10m
    rury to będziesz miał ~wiaderko zaprawy i pół godziny roboty a święty
    spokój na zawsze.