    From: Tadeusz Smal <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: zioła
    Date: Wed, 18 Jan 2012 19:46:55 +0100

    W dniu 2012-01-18 19:01, XL pisze:

    > Chyba się potnę 3333-)
    :)
    Wydaje mi się, że Twoim jakby złym duchem był Panslavista
    :)

    > Moi sąsiedzi co chwila bywają we Włoszech, ale wolę ich prosić o wino i
    > oliwę, bo na roślinach to się zupełnie nie znają - tzn na tym, jakie
    > sadzonki wybrać, aby były zdrowe i dobrze rokowały w uprawie. Wolę sama -
    > kuoić w supermarkecie albo wysiać czy rozmnożyć...
    :)
    Szwagier bo to rodzina Zony mam sklepy z owocami i warzywami ,
    więc ma wiedzę oraz odpowiednie kontakty.
    Oliwa z olivek z własnej plantacji tłoczonej własnoręcznie przez niego
    to standard a wino oczywiście też wypije ale wole nieco bardziej słodkie
    niż oni pija

    > Wiem. Kiedyś dostałam dwa wielkie rozmarynowe krzaki, jakiś metr wysokości,
    > kwitnące - od koleżanki. U niej rosły x lat, a u mnie padły, podejrzewam
    > jednak, że to wina nie zahartowania, bo wtedy byłam jeszcze... zupełnie
    > zielona 3-)
    )
    Rozmaryn dość szybko rosnie.
    Ukorzenione w maju w ubiegłym roku na teraz maja po około 40 cm
    wysokości nad doniczkę.
    http://www.trawki.pl/admin.php?p=otherGallery&sPhoto
    =files/rozmaryn%20sadzonka.jpg

    > A będziesz miał wiosną te pigwy jeszcze? - jestem zainteresowana dwoma
    > egzmplarzami, ale nie teraz, bo teraz ziemia zamarzła i nie ma gdzie
    > posadzić, a posadzone w donicach też raczej się nie przetrzymają...

    :)
    Powinienem mieć .
    Na początku sezonu miałem 7 odmian najczęściej na trzech opcjach
    podkładek :pigwa , jarząb i głóg.
    Dwie odmiany (Ronda i Robusta) już praktycznie mi sie wysprzedały
    bo zostało mi po 2-3 sadzonki ale 5 odmian mam jeszcze po kilka wiązek
    czyli powinny być
    :)
    U mnie ziemia jest rozmarznięta i wysyłam na bieżąco chętnym
    W worek w ktorym są zabezpieczane korzenie sypię sporo nawilżonego
    substratu torfowego , ze nawet kilka tygodni mogą stać one tak
    zabezpieczone.
    W odpowiednio duzych donicach conajmniej 5-7 litrowch ustawione w
    zacisznym miejscu w ogrodzie mogą spokojnie
    czekać choćby nawet do lata na swoje miejsce w ogrodzie
    Teraz w opcji z gołym korzxeniem sa znacznie tansze niż te póżniej
    sprzedawane w pojemnikach a ponadto teraz koszt wysyłki 3 szt to 21zl
    a później koszt wysyłki jednej sadzonki to 25 zł a dwóch to 30zł
    W opcji z gołym korzeniem będą do końca marca
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262