    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zjazd z drogi powiatowej - czy mozna bez projektu
    Date: Sat, 14 Feb 2009 07:25:03 +0100

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał

    > Nie ciągnij rozmowy z tym projektantem bo widać, że chłop nie zna życia.

    Wydaje mi się, że jednak nie wiesz, o czym mówisz.

    > Aby zrobić legalnie zjazd najpierw musisz wystąpić do zarządcy drogi o
    > pisemne
    > wydanie warunków, czyli określenie wytycznych do projektu. Na bazie tych
    > warunków projektant zrobi projekt, który złożysz u zarządcy drogi do
    > uzgodnienia. Jednocześnie zaznaczysz, aby razem z uzgodnieniem zarządca
    > drogi
    > wydał ci od razu tzw. zgodę na wejście w teren, czyli kwit pozwalający ci
    > wykonywać prace w pasie drogowym.

    Po pierwsze, zarządca drogi nie musi ci wydawać żadnych warunków.
    Po drugie, projekt nie jest konieczny, jeśli rów jest tylko "w terenie", a
    na papierze (na mapkach) go nie ma.
    Po trzecie, jeśli już zakładasz, że konieczny jest projekt, to znaczy, że
    konieczne jest pozwolenie na budowę (tak, tak, na budowę przepustu drogowego
    potrzebujesz pozwolenia na budowę - ale, powtarzam, jeśli na mapie nie ma
    rowu, to formalnie to nie będzie przepust drogowy i wystarczy uzgodnienie
    wjazdu na działkę z zarządcą) - no więc jeśli zakładasz, że konieczne jest
    pozwolenie na budowę, to nie zawsze jego wydanie leży w kompetencji zarządcy
    drogi - pozwolenia na budowę nie zawsze wydaje organ, który drogę ma w
    zarządzie.

    > Po uzgodnieniu projektu przez zarządcę drogi
    > należy ten projekt + ww. uzgodnienie złożyć w gminie wraz z wnioskiem o
    > wydanie pozwolenia na budowę.

    To już jest brednia do kwadratu. Gminy nie wydają pozwoleń na budowę od paru
    ładnych lat. Zresztą, nawet gdy je wydawały, nie wynikało to z ich zadań
    własnych, ale były to tzw. "zadania zlecone", bo wydawanie pozwoleń jest
    zadaniem własnym Starosty Powiatowego.

    > Czyli parę miesięcy zabawy, ale nikt nie mówił
    > że będzie przyjemnie :-(

    Prawda, jeśli założymy, że to rzeczywiście rów.