    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Date: Sat, 25 Mar 2017 23:15:33 +0100
    <oavsvd$imv$1@dont-email.me> <oavt6g$j4e$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <58d51c63$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    <ob39se$val$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ob59ll$son$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <ob5f9r$2ah$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <58d66c3a$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <58d6d0a5$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-03-25 o 21:18, Uzytkownik pisze:

    > Powracając do ogrzewania gazowego. Podłogówka to niższa temperatura wody
    > grzewczej CO, a skoro niższa temperatura to lepsza kondensacja kotła
    > kondensacyjnego i wyższa jego sprawność.
    >
    > Łącznie możemy zaoszczędzić na ogrzewaniu gazowym nawet ponad 30%

    Pomijajac zrodlo ciepla jako fakt oczywisty to w reszcie wywodu
    sugerujesz, ze gdybym przeszedl na grzejniki majac obecnie w domu 22C,
    zwiekszyc temp. na np. 24C?
    Nie wiem kto tworzy te wykresy, ale z racji wieku smialo moge
    stwierdzic, ze to bzdura. Wprowadzajac sie do nowego domu po lekturach
    jaka to podlogowka jest cudowna, myslalem, ze na termometrze zejde do
    20C, ale nie. Jak przy grzejnikach bylo 22, tak przy podlogowce tez jest 22.
    Oczywiscie, ze podlogowka komfortowo jest lepsza. W calym domu odczuwamy
    jednakowy komfort cieplny, brak grzejnikow na scianach itp. Ale z ta
    oszczednoscia bo ogrzewa sie od dolu to ja tego nie widze. Moze w
    jakichs starych domach w ktorych ogolnie bylo zimno da sie dla komfortu
    zejsc te dwa stopnie, ale w dzisiejszych jakos tego nie widze. Na dobra
    sprawe, przez wiekszosc okresu grzewczego wlasciwie chodze w kapciach.
    Nie czuje szczegolnego komfortu cieplnego pod stopami. Dopiero ponizej
    -10C podloga robi sie wyraznie cieplejsza.

    Pozdro.. TK