  • Data: 2012-11-27 09:19:56
    Temat: Re: zuzycie mojej PC -> w tym sezonie juz online ;D
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu> szukaj wiadomości tego autora

    scruffty wrote:

    > Pierwszą zamówiłem w dniu premiery, naczekałem się, jak przyszła to
    > pobawiłem się tydzień i oddałem:) Teraz zamawiam drugą, bo uwolnili w nich
    > zasilanie po usb, czego mi w poprzedniej brakowało.
    >
    > A wracając do tematu, jak umieszczałeś termometry - dawałeś osłonki czy po
    > prostu koszulka kurczliwa i tyle. Chcę umieścić kilka w wylewce i gruncie
    > pod chudziakiem i zastanawiam się jak je zabezpieczyć, aby przetrzymały
    > tam długo. Najlepiej byłoby chyba zalać jakąś żywicą - chyba nie powinno
    > to znacząco wpływać na wyniki pomiaru.

    U mnie hydraulicy montujący podłogówkę po prostu wyprowadzili dodatkowe
    rurki (takie same jak podłogówka;) ze środków pomieszczeń na ściany, potem
    mi na to zrobili wylewkę. W taką rurkę bez problemu wcisnąłem kabel FTP z
    przylutowanym czujnikiem w termokurczkach. Jak coś się zepsuje to wystarczy
    wyciąć w ścianie kawałek płyty w miejscu gdzie rurka wychodzi, wyciągnąć
    kabel i wymienić czujnik. Oczywiście można sobie do tego zrobić jakąś
    elegancką puszkę, ale zakładam, że nie będę potrzebował tam dostępu.

    Przy okazji: ja mam czujniki Dallasa chyba wszędzie gdzie się da;) planuję
    też dołożyć na każdą rurę ze zbiornika buforowego (osobno mam grzejniki,
    podłogówkę, piec co, kominek), sterowanie pompami robię na
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp00221.html - na razie tylko włączyłem pompy
    od podłogówki i grzejników na stałe na pierwszym biegu i sobie chodzą,
    zaawansowane sterowanie będę robił jak w końcu będzie kominek.

    Pozdro,
    Sebastian