  • 71. Data: 2009-12-21 22:53:22
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 21 Gru, 23:45, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Energię elektryczną można wytwarzać z czegokolwiek. Jak gaz
    > będzie za drogi to przejdą na wierzbę, słomę, metan z gówien, energię
    > wiatrową itp. albo wreszcie wybudują elektrownię jądrową. Ciepłem
    > odpadowym ogrzeją miasta. To zawsze będzie bardziej ekonomiczne od
    > palenia gazu u siebie w domu .... i różnica raczej będzie się
    > powiększać.
    >
    > No to pojechales hipoteza po calosci. :-))
    > A tym czasem szacuje sie w ciagu nawet najblizszych lat wzrost cen energii
    > elektrycznej nawet o 80%.

    A gazu?
    ;-)

    > Zwiazane jest to z przestarzalymi sieciami
    > przesylowymi i koniecznoscia ich modernizacji.

    Sieć gazowa nie jest przestarzała?
    ;-)

  • 72. Data: 2009-12-21 22:53:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 23:45, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > No to pojechales hipoteza po calosci. :-))
    > A tym czasem szacuje sie w ciagu nawet najblizszych lat wzrost cen energii
    > elektrycznej nawet o 80%. Zwiazane jest to z przestarzalymi sieciami
    > przesylowymi i koniecznoscia ich modernizacji. Mozesz miec te swoja
    > elektrownie atomowa i tak nie wczesniej jak za 10 lat a nie bedzie czym
    > przeslac tej energii. Niewiadomych jest tak wiele, ze rownie dobrze mozemy
    > sobie szacowac ceny gazu o polowe nizsze bazujac na dzisiejszych cenach
    > swiatowych.

    Groszek poszedl jakies 3 x do gory w ciagu ostatnich 4-5 lat wiec 80%
    za prad to nie tak zle :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2009-12-21 22:58:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >A gazu?

    A gazu ktoz to wie. Nie mamy aktualnej umowy z Gazpromem zdaje mi sie, ale
    pewne jest, ze ceny na swiecie w ostatnich dwoch bodajze latach mocno
    spadly. Szacuje sie, ze zuzycie gazu za osiem lat powroci do poziomu z roku
    2006. Teoretycznie ceny powinny co najwyzej utrzymac sie na tym poziomie
    przez kolejnych pare lat.

    >Sieć gazowa nie jest przestarzała?

    Nic o tym nie mowiono.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2009-12-21 23:04:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Groszek poszedl jakies 3 x do gory w ciagu ostatnich 4-5 lat wiec 80%
    > za prad to nie tak zle :-)

    Ty ze slaska to powinienes wiedziec dla czego. :-) Jeszcze rok temu
    rozwazalem takie palenisko u siebie. Okazalo sie, ze ten groszek to w
    oryginale dokladnie taka frakcja wegla, ktora jak kazda chyba inna ma swoje
    ograniczenia podazowe. Skoro popyt na kotly tego typu wzrosl co widac golym
    okiem, a podaz nie moze byc wieksza, to zachowanie rynku mozna bylo
    przewidziec z duzym prawdopodobienstwem juz znacznie wczesniej. Ale wegiel w
    ogole jest bardzo drogi. Praktycznie na dzis w porownaniu z gazem to raczej
    kiepska alternatywa. Jesienia tego roku placilem za tone 740zl. Bez sensu
    ten wegiel.

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2009-12-21 23:11:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Gru, 00:04, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > kiepska alternatywa. Jesienia tego roku placilem za tone 740zl. Bez sensu

    No bez sensu, bez sensu.. A u mnie w okolicy to 90% domow jest opalana
    tym "czarnym zlotem" ;-) No, moze nie 90% - czesc ludzi kupuje zwykle
    najtansze barachlo do spalania w tym smieci i innego syfu.. Moj kumpel
    pali flotem po 200 pln / t - zuzywa go z 5t na sezon, to dopiero
    taniosc :-) Tylko zabawy ma z tym co niemiara - etat palacza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2009-12-21 23:14:37
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Adam" napisał:
    > Nie wiem czy przewymiarowany, czy nie, ale działa i jest komfort.
    > Odczuwalny. A większy bieg może się przydać czasami, oj może.

    ale czy twój portfel też ma komfort?:O)
    to lepiej powiedz jaki ten reku ma przepływ maksymalny, a jaki na najniższym
    biegu, potem powiedz ile za ten złom zapłaciłeś, a po podzieleniu max/min
    będziesz wiedział ile razy za dużo:O)

  • 77. Data: 2009-12-21 23:17:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No bez sensu, bez sensu.. A u mnie w okolicy to 90% domow jest opalana
    > tym "czarnym zlotem" ;-) No, moze nie 90% - czesc ludzi kupuje zwykle
    > najtansze barachlo do spalania w tym smieci i innego syfu..

    Mam rodzine w Zabrzu i bylem tam latem tego roku. Po raz pierwszy jadlem na
    imprezie prawdziwy slaski obiad i slaskie kluski z surowka i jakims miechem
    co tez sie nazywa. :-) Ciekawa kultura jak dla mnie chlopa z daleka. Co
    prawda czesto przytakiwalem, bo chwilami nic nie rozumialem z tej Waszej
    gwary, ale fajnie bylo. Rozmawialismy sobie tak przy kolejnym plecaku piwa o
    zyciu i swagier powiedzial, ze zima jak wszyscy zaczna palic to w powietrzu
    lataja takie czarne plemniki, znaczy sadze potocznie zwane. :-) No fajnie
    pomyslalem. Nie ma to jak popatrzec na czysty snieg zima. :-) Ale co tu sie
    dziwic jak na tym zlocie wszystkie domy stoja.

    > Moj kumpel
    > pali flotem po 200 pln / t - zuzywa go z 5t na sezon, to dopiero
    > taniosc :-) Tylko zabawy ma z tym co niemiara - etat palacza :)

    A co to jest ten flot??

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2009-12-21 23:24:03
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Kane" napisał:
    > Bez problemu kupisz taki rekuperator w częściach o odpowiadajacych ci
    > parametrach. Znajdujesz rzemieslnika C, dajesz mu gotowy wymiennik (od
    > producenta A), gotowe wentylatory (od producenta B), gotowe sterowanie z
    > standardowych modulow (od producenta D) i juz: masz ! A+B+C+D=rekuperator
    > bez roboty i o parametrach jakie sobie wymarzysz.
    > Rzemieslnik musi tylko zrobic obudowe (w dowolny przemyslany sposob) i
    > polaczyc nieco kabelkow.

    haha, przekombinowałeś, wystarczyło by tylko w tym sklepowym wymienić
    najkosztowniejszy element, czyli wymiennik, a producenci oferuj jakie
    oferują:O)

    > Co do wydajnosci 30-50m3/h dla zasotosowania domowego: jesli mowa o samej
    > wentylacji pozwalajacej permametnie wietrzyc dom - ok. Jesli to ma byc
    > wentylacja pozwalajaca rozsadnie szybko usunac zapachy z kuchni czy
    > lazienki/wc
    > - porażka. Na sama kuchnie czy lazienke trzeba przewidziec po 50m3/h.

    wywiew robisz w łazience i kuchni, czyli wyjdzie gdzieś po 20m^3/h, czyli
    powietrze w takiej kuchni czy łazience będzie wymieniane średnio jakoś raz
    na godzinę, to według ciebie mało?:O)

    > 150m3 na dom 3-4 osobowy to moim zdaniem rozsadna wielkosc.

    może wyjaśnisz skąd tym twoim zdaniem się to 150 wzięło dla 3-4ro osobowej
    rodziny?:O)

  • 79. Data: 2009-12-22 01:57:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Gru, 00:17, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A co to jest ten flot??

    Taki czarny granulat ze zmielonego zuzla, mulu, czy osuszonego mialu
    weglowego.. Nie wiem dokladnie jak powstaje ale ale to jakis produkt
    uboczny innego procesu :) Wedlug kopalni ma toto ok 20-21MJ/kg i jak
    pisalem - jest b. tanie (150-200 pln) ale ciezko sie tym pali i
    bardziej smrodzi od zwyklego wegla, trudno tez rozpalic. Przypuszczam,
    ze bedzie tez zostawiac wiecej syfu w kominie, no i popiolu jest duzo.
    To taki wegiel dla ubogich ;-) I brudzi cholerstwo mocno :)

    BTW. Zalatwilem sobie na jutro kolejne dwie tatry drewna (w sumie ok
    10m3, glownie brzozy) za 160 pln / auto :-))) A w tym roku w kominku
    chyba bede palil brykietem drzewnym z odpadow z fabryki paneli
    (czyste, suche, bez kleju). USrobo dzieki przy okazji za namiar ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 80. Data: 2009-12-22 02:00:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Gru, 00:14, "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> wrote:

> [...]
    > biegu, potem powiedz ile za ten złom zapłaciłeś, a po podzieleniu max/min

    Piszesz caly czas tylko o zapotrzebowaniu ludzi na oddychanie. A
    wentylacja to przede wszystkim (patrzac pod wzgledem wielkosci
    zapotrzebowania) usuwanie wilgoci z gotowania / prania / kapania sie /
    innych roznych procesow. Jak chcesz skutecznie usunac zaparowane
    maksymalnie ~25m3 w lazience po kapieli, majac do dyspozycji
    anemostacik w lazience bioracy z tej lazienki te ledwo ~8-12m3 na
    godzine ?? Tam bedzie parowa przez dwie godziny przynajmniej w takich
    warunkach.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.