  • 371. Data: 2014-11-05 08:16:40
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 4 Nov 2014 22:20:59 -0800 (PST), slavo65 napisał(a):

    > http://www.bildhochladen.de/images/2014/11/05/skos.j
    pg

    A widziałeś coś takiego poza renderem? Bo render jak render, jakiś dizajner
    tak wymyślił, ale użyteczne, ani specjalnie mądre to te rozwiązanie nie
    jest - wystarczy gotować czajnik, aby jedno całe pole było w parze. Już
    pomijam kwestię utrzymania tego w jako takim porządku.

    Druga sprawa to temperatury tam w lecie będą ogromne.

    --
    scruffty

  • 372. Data: 2014-11-05 08:28:36
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 4 Nov 2014 16:13:02 +0100, Ergie napisał(a):

    > Ja kojarzę coś takiego że odsuwasz drzwi szafy a za nimi jest przymocowana
    > deska na zawiasie, ale w tej chwili nie potrafię wyguglać.

    http://www.domowladni.pl/upl/t_xl/zdjecie_303_.jpg

    Ja mam na stałe rozłożoną taką klasyczną stojącą w garderobie. Już na
    etapie projektu przewidziałem dla niej miejsce. Jedynie przydałoby się ją
    właśnie przymocować do ściany, bo podczas prasowania lubi się przesuwać.

    Takie składane do szuflad to IMHO nieporozumienie ze względu na rozmiar, to
    dobre do uprasowania krawata, ale nie koszuli czy spodni.

    Co do prasowania (którego nie znoszę ani ja ani żona) mam jednak inny
    pomysł. W sklepach prasują takim urządzeniem parowym, nie wiem jak to się
    fachowo nazywa: stacja parowa / parownica, ale wypróbowałbym w praktyce.

    --
    scruffty

  • 373. Data: 2014-11-05 09:14:23
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 5 listopada 2014 08:16:57 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

> [...]
    > pomijam kwestię utrzymania tego w jako takim porządku.
    >
    > Druga sprawa to temperatury tam w lecie będą ogromne.

    Nie wiem co znaczy render, ale to jest rzeczywista kuchnia. Okno nie będzie
    zaparowane i ochlapane, bo tam jest "okap" w blacie.
    Temperatura to rzeczywiście może być problem, ale może ten skos na północ patrzy, dom
    w zimniejszej części Europy i klima zamontowana.
    Tak jak pisałem, mnie się nie podoba, ale klient nasz pan.

  • 374. Data: 2014-11-05 09:21:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "scruffty" napisał w wiadomości grup
    net...

    > http://www.domowladni.pl/upl/t_xl/zdjecie_303_.jpg

    O dokładnie to tylko za drzwiami przesuwanymi - ale sposób montaży właśnie
    ten.

> [...]

    > Takie składane do szuflad to IMHO nieporozumienie ze względu na rozmiar,
    > dobre do uprasowania krawata, ale nie koszuli czy spodni.

    Jak ktoś prasuje na co dzień to w ogóle chowana deska jest IMO bez sensu bo
    szkoda czasu i zabawy na codzienne wysuwanie takiej szuflady i rozkładanie.
    Ale jak ktoś tak jak ja tylko kilka razy do roku prasuje koszulę na jakieś
    wesele czy święto to kwestia deski staje się drugorzędna. Ja jak pisałem
    jeszcze jej nie kupiłem. Ostatni raz coś prasowałem na wesele we wrześniu a
    następnym to będzie wigilia :-)

    > Co do prasowania (którego nie znoszę ani ja ani żona)

    To jest jedna z tych rzeczy których nie rozumiem - ludzie nie znoszą
    prasować a prasują :-)

    > mam jednak inny
    > pomysł. W sklepach prasują takim urządzeniem parowym, nie wiem jak to się
    > fachowo nazywa: stacja parowa / parownica, ale wypróbowałbym w praktyce.

    Prasowałem tak kiedyś firanki - zaletą jest to że nie trzeba ich ściągać
    tylko można "prasować" jak wiszą. Ponoć koszule na wieszakach też się da ale
    wymaga to więcej czasu.
    Jest też drugie rozwiązanie: taki manekin z dziurkami zakłada się na niego
    koszulę i para wylatując przez te dziurki prasuje ją. Pamiętam to jeszcze z
    PRL'u nie wiem, czy ciągle można to kupić.
    Jest i trzecie rozwiązanie (działa tylko dla niektórych koszul): nie
    odwirowywać ich do końca i powiesić lekko mokre na wieszaku. Na 100% bawełny
    to nie działa, ale 80/20 już jakoś wygląda, a 60/40 jest w zasadzie nie do
    odróżnienia od prasowanej. Jedynie raz na kilka prań trzeba wyprasować
    kołnierzyk i mankiety bo się marszczą. Ta metoda wymaga dobrze dobranych
    wieszaków - tak aby wisząca koszula była "płaska" a nie pofalowana.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 375. Data: 2014-11-05 09:26:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Nov 2014 16:13:02 +0100, Ergie

    > Ja kojarzę coś takiego że odsuwasz drzwi szafy a za nimi
    > jest przymocowana deska na zawiasie, ale w tej chwili
    > nie potrafię wyguglać.

    Właśnie o takie coś mi chodzi konkretnie.

    > No to może być tylko tzw. drzwiokno. (okno do ziemi ale nieotwierane)
    > No to nic nie poradzisz balkon musi być :-)

    Rozważam jeszcze otwierane "drzwionko" i po prostu wydatniejszą balustradę
    ew. z jakimś rozkładanym "pałąkiem" zamiast balkonu. Faktycznie balkonu,
    choć ma być bardzo mały, trochę się jednak boję.

    > Ale zapachy idą we _wszystkich_ kierunkach więc jak nie będziesz dobrze
    > wentylował całego pomieszczenia to wentylacja przestrzeni przy koszu
    > niewiele pomoże.

    Nie pójdą we wszystkich kierunkach jeśli centralnie za koszem bedzie
    wywiew, góra kosza będzie "zamknięta" a dopływ powietrza tylko przez cokół.

    --
    Pozdor Myjk

  • 376. Data: 2014-11-05 09:30:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Nov 2014 09:21:40 +0100, Ergie

    > To jest jedna z tych rzeczy których nie rozumiem - ludzie nie znoszą
    > prasować a prasują :-)

    Ja nawet lubię chodzić w koszulach (oczywiście nie pod krawat) i muszę je
    wyprasować. W lato lubię z kolei chodzić w lnianych rzeczach -- i te też
    trzeba wyprasować inaczej wyglądają po praniu jak psu z gardła. :>

    --
    Pozdor Myjk

  • 377. Data: 2014-11-05 10:07:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Poproszę o taki projekt, może się jednak skuszę. ;)

    Nie skusisz się bo po pierwsze z zewnątrz dach dwuspadowy w dużym domu
    wygląda gorzej niż mansardowy czy wielospadowy, a po drugie jak napisałeś
    dalej nie chcesz okien połaciowych więc takie poddasze musiałoby mieć
    lukarny albo wole oka a to już nie jest tak łatwo w środku wykończyć i
    umeblować by jakoś wyglądało.

    > Dla mnie to dyskwalifikujące, bo nieznoszę okien połaciowych.

    "De gustibus..."

    > Dlaczego można dwuspadowy i płaski a koperty nie? Jakaś abstrakcja.

    Nie, po prostu nawiązanie do okolicznej zabudowy. Historycznie w okolicy
    wszystkie domy miały dachy dwuspadowe. Za komuny pojawiło się trochę domów z
    płaskimi dachami (na szczęście większość to nie kostki) i dosłownie kilka
    kostek z kopertą.

    > To ja chętnie obejrzę taki dom. ;) Aczkolwiek to i tak jałowe, bo mnie
    > będą
    > drażnić rzeczy które Tobie zupełnie przeszkadzać nie będą.

    No właśnie :-) Już się przyznałeś że nie tolerujesz okien połaciowych.

    > Co się będę gniewać -- ja nie buduję domu dla kogoś, tylko dla siebie. Nie
    > buduję na pokaz, tylko żeby w nim mieszkać i się dobrze w nim czuć.

    I to jest prawidłowe podejście :-) To ciągle powtarzam każdy musi sam
    zdecydować co dla niego jest istotne, a co nie ma znaczenia.

    > Jak dziesięć lat temu kupowalimy działkę, to było pusto w okolicy. Niecałe
    > dwa lata później już wyrosły dachy wielospadowe. My też rysowaliśmy sobie
    > wielospadowy dach, toteż i planowanie obracało się przy skosach -- i
    > ciągle
    > traciłem cierpliwość przy tym, bo nie da się wszystkiego pogodzić, można
    > tylko mniej lub bardziej kombinować żeby było zbliżone do ideału.

    Aha planowanie, no to prawda :-) Planowanie to proces który ma początek ale
    nie ma końca, a do ideału zawsze czegoś brakuje. Życie można stracić a go
    nie odnaleźć :-)
    My nasz dom planowaliśmy zupełnie wstępnie przez kilka lat. Po prostu
    mieszkając w różnych domach i mieszkaniach zwracaliśmy uwagę na to co nam
    się podoba co przeszkadza, a co nie ma znaczenia. Dlatego później po zakupie
    działki było już nam łatwiej.

    Dach wielospadowy odrzuciliśmy bardzo szybko - bo nam się nie podobały
    pomieszczenia w których dwie sąsiednie ściany miały skos. Poza tym jak są
    dwa skosy, na trzeciej ścianie okno, a na czwartej drzwi to nie ma gdzie
    ustawić szafy.

    U nas jest jak w wielu projektach przy dachu dwuspadowym na jednym końcu dwa
    pokoje. Każdy pokój ma normalne okno na wprost drzwi, pod tym oknem biurko.
    Jedna ściana jest prosta więc tam stoją regały na książki, a pod drugą gdzie
    jest skos stoi łóżko. Szafa ubraniowa we wnęce obok drzwi. Pole manewru jest
    bardzo niewielkie bo biurko powinno być pod oknem, a np. szafa pod skosem
    się nie zmieści, więc to w zasadzie jedyny logiczny układ*. Jedyny "kłopot"
    jaki sprawia skos to to że nie można zamontować normalnych drzwi
    przesuwanych do szafy wnękowej obok drzwi tylko trzeba kombinować, ale za to
    jest okno połaciowe które pięknie oświetla podłogę będącą miejscem zabaw
    dzieci.

    * - oczywiście architekci ciągle mnie zadziwiają i robią np. takie kwiatki:
    http://projekty.muratordom.pl/projekt_smyk,269,16.ht
    m?sg=16

    Popatrz na poddasze i pokój nr . 11:
    - biurko w ciemnym kącie, łóżko zabiera "cenną" wysoką ścianę. Tymczasem
    biurko powinno być pod oknem . W tym kącie gdzie jest obecnie powinno stać
    łóżko, a na ścianie z drzwiami wtedy zmieści się normalna głęboka zabudowa
    na ubrania (bo teraz to w pokoju jest tylko regał).

    Ale ten projekt to w ogóle jakieś kuriozum - potężny dach nad garażem. A
    dach jest najdroższy w budowie - wystarczyło podnieść go o dwa metry wyżej
    by przy niewiele większym koszcie budowy
    zyskać dodatkowy pokój.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 378. Data: 2014-11-05 10:12:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie mialo byc mocno, mialo byc dokladnie tak jak sam powyzej
    > zaprezentowales.

    W takim razie znowu w życiu Ci nie wyszło...

    > Nie dotarlo, w sumie nie wiem co ja sobie myslalem sadzac, ze dotrze.

    ROTFL cóż niby miało dotrzeć? Najpierw jawnie trolujesz a później próbujesz
    w zakamuflowany sposób sugerować że wcale nie trolowałeś. Próba wybielenia
    się się nie powiodła musisz się nauczyć z tym żyć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 379. Data: 2014-11-05 10:49:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Właśnie o takie coś mi chodzi konkretnie.

    Wyżej scruffy podał link

    > Rozważam jeszcze otwierane "drzwionko" i po prostu wydatniejszą balustradę
    > ew. z jakimś rozkładanym "pałąkiem" zamiast balkonu.

    To zależy ile tej pościeli jest.

    > Faktycznie balkonu,
    > choć ma być bardzo mały, trochę się jednak boję.

    Niby specjaliści twierdza że niepotrzebnie, ale praktyka pokazuje że są z
    nimi problemy.

    > Nie pójdą we wszystkich kierunkach jeśli centralnie za koszem bedzie
    > wywiew, góra kosza będzie "zamknięta" a dopływ powietrza tylko przez
    > cokół.

    Weź kadzidełko i zrób test. Aby zapach poszedł w jednym kierunku to musi być
    naprawdę solidny przeciąg.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 380. Data: 2014-11-05 11:17:12
    Od: r...@k...net

    W dniu środa, 29 października 2014 20:12:48 UTC+1 użytkownik adam napisał:
    > Natomiast w ogóle nie sprawdza się odkurzacz centralny. Poszło na to
    > parę złotych, a żona zasuwa wszystko na mokro
    Czego oczekujesz od odkurzacza, że będzie zmywał podłogi? Odkurzacz jaki by nie był
    nie zastąpi zmywania podłogi. Ale zmywanie podłogi bez odkurzenia to porażka.