  • 51. Data: 2014-10-30 10:46:53
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 09:27, Pete pisze:

    > Kwestia granicy, jaką sobie dany osobnik postawił. Dla jednych
    > rekuperator jest ok, bo go na to stać.

    Dziwny argument z tym stac. Jak ktos buduje dom to chyba go stac?

    > Dla innych zmywarka nie ma uzasadnienia ekonomicznego, bo taniej jest
    > myć w zlewie. Zwłaszcza jak robi to ktoś inny ;)
    > Jeszcze inni stwierdzą, że łazienka jest niepotrzebna bo można się umyż
    > w misce a wychodek jest na podwórku.

    Brak tego wszystkiego powoduje zmiane organizacji zycia, a brak WM na
    organizacje zycia nie wplywa wogole. Czy jest taka, czy inna w kwestii
    organizacji czasu czy tez wygody nie ma zadnego znaczenia i nic nam nie
    ulatwia.

    > Zaiste, najlepiej, jak opinie o urządzeniu wygłasza osoba, która nie
    > miała z nim do czynienia.
    > Identycznie jak z krytykującymi sprzęt apple ;)

    Apple nie jest zly, tylko relatywnie cena z d..py. Mysle, ze to
    podstawowy powod do krytykowania i slusznie zreszta. Telefon jakich
    wiele za 3-4 tysie i wiecej bez chocby slotu sd nazwalbym kpina.

    > Zdziwiłbyśsię. Osobiście miałem nalot komarów przez wentylację. Jednego
    > wieczoru wlatywały ich dziesiątki dopóki nie zakleiłem wlotu folią.
    > Wkrótce założyłem tam wyciąg więc więcej się z tym nie spotkałem, ale
    > wtedy wleciało ich na ok ok 200 sztuk.

    Spytajmy wiec Adama skad u niego doswiadczenia zwiazane z polowaniem na
    komary przy pomocy odkurzacza centralnego. :-)

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2014-10-30 10:49:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 10:29, Pete pisze:

    > 1 na tydzień. w przypadku otwartych okien, będą ich dziesiątki.

    Jedna moskitiera to koszt rzedu 100 zyli.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2014-10-30 10:54:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 10:07, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Masz w garderobie wentylacje mechaniczna?

    Jak zwykle podczas dyskusji o wentylacji im dalej w las tym mniej
    rozumiem. Nie kto inny jak tylko Ergie pisal, ze wentyluje sie w
    zaleznosci od ilosci ludzi, a nie powierzchni. Teraz okazuje sie, ze
    brak wentylacji w garderobie moze byc jakims argumentem.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2014-10-30 10:56:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 10:05:40 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > I z tego powodu, zywienie zbiorowe jest zobligowane do mycia zmywarkami?
    Chyba nawet wyparzarki musza mieć. Ale to żywienie zbiorowe.
    Ja już kilka dzisiątek lat przeżyłem, zmywarka pojawiła się u mnie w 2010 roku
    dopiero.
    Jakoś wcześniej z powodu braku zmywarki problemów zdrowotnych nie miałem a i nie
    słychać o masowych zatruciach w domach bez zmywarek. ale fakt faktem urządzenie
    wygodne kosztowo symboliczne w eksploatacji.

  • 55. Data: 2014-10-30 10:57:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-30 10:41, adam pisze:

    > To pewno o mnie chodzi. Komary się pokazują, muchy też. Nie jestem
    > ortodoksem, mam went mech (WM), ale okna otwieram. Zapach wiosny, śpiew
    > ptaków, tego WM nie da.

    I OK. O to wlasnie chodzi.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2014-10-30 11:05:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 10:07:43 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Jak ktoś buduje nowy dom i nie chce kominka to zrobienie wentylacji
    > mechanicznej jest _tańsze_ niż zrobienie wentylacji grawitacyjnej.

    Ot tu sa właśnie rozbieżne zdania.
    > Mnie nie stać na mycie w zlewie bo godzina mojego czasu kosztuje znacznie
    > więcej
    Wkurzasz się rano wstając i licząc ile straciłeś godzin a więc i PLN podczas snu;)

    > Ale to jest błędna argumentacja! Wentylacja mechaniczna jest _tańsza_ niż
    > grawitacyjna, więc to raczej zrobienie grawitacyjnej w nowym domu wymaga
    > uzasadnienia.
    Tańsza powiadasz. Ja powiadam że droższa.

  • 57. Data: 2014-10-30 11:07:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-30 10:37, Pete wrote:
    > Tu się nie wypowiem, bo nie mam wiedzy.

    To, że nie masz wiedzy to jeszcze nie jest dostatecznie dobry argument
    ażeby się nie wypowiadać ;-)

    Piotrek

  • 58. Data: 2014-10-30 11:28:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-30 o 10:46, Maniek4 pisze:

    > Dziwny argument z tym stac. Jak ktos buduje dom to chyba go stac?

    Na dom tak. Na WM może już nie.

    > Brak tego wszystkiego powoduje zmiane organizacji zycia, a brak WM na
    > organizacje zycia nie wplywa wogole.

    Czy podniesienie komfortu polega tylko na przorganizowaniu trybu życia?

    > Czy jest taka, czy inna w kwestii
    > organizacji czasu czy tez wygody nie ma zadnego znaczenia i nic nam nie
    > ulatwia.

    Nieposiadanie klimatyzacji też nie reorganizuje życia. Posiadanie też
    nie jest uzasadniona ekonomicznie.
    Czy w tym przypadku też należy uznać, że tylko głupki ją instalują?

    > Apple nie jest zly, tylko relatywnie cena z d..py. Mysle, ze to
    > podstawowy powod do krytykowania i slusznie zreszta. Telefon jakich
    > wiele za 3-4 tysie i wiecej bez chocby slotu sd nazwalbym kpina.

    Bo patrzysz tylko pod kątem telefonu. A apple to cały ekosystem
    urządzeń, który idealnie ze sobą współpracują.
    I m.in. za ten komfort się płaci.

    > Spytajmy wiec Adama skad u niego doswiadczenia zwiazane z polowaniem na
    > komary przy pomocy odkurzacza centralnego. :-)

    Może zapomniał zamknąć drzwi na taras? :)

    --
    Pete

  • 59. Data: 2014-10-30 11:30:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-30 o 10:49, Maniek4 pisze:

    > Jedna moskitiera to koszt rzedu 100 zyli.

    * 20 okien = 2000.
    I nie po to ktoś pielęgnuje otoczenie domu, by je oglądać przez płótno :P

    --
    Pete

  • 60. Data: 2014-10-30 11:31:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-30 o 11:07, Piotrek pisze:

    > To, że nie masz wiedzy to jeszcze nie jest dostatecznie dobry argument
    > ażeby się nie wypowiadać ;-)
    :)

    No dobra, WM jest droższa w wykonaniu

    --