  • 21. Data: 2016-09-10 23:51:20
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dwa tysie tez za duzo. Niedawno byly wyliczena Zapotrzebowania na cieplo. Komus
    wyszlo z siedem kilowatow w tym poltora kilowata na straty na wentylacje. Tak te
    wyliczenia ogarnalem. Ale poltora kilowata to jak jest -20 na zewnatrz i 20 w srodku.
    W Polsce srednioroczna temperatura to +8. Czyli srednioroczna strata na wentylacje to
    400W. Odjac 50W na prad to daje sie zaoszczedzic metr szescienny gazu na trzy dni
    zakladajac 100% sprawnosci. To da oszczednosc 200 zlotych rocznie i czas amortyzacji
    takiego za dwa tysiace 10 lat a takiego za 7000zl 35 lat. Urzad Skarbowy daje piec
    lat na amortyzacje inwestycji majacej przynosic dochod. Czas zwrotu wedlug mojego
    kodeksu honorowego dla osoby fizycznej nie moze byc dluzszy niz dwa lata, maksymalnie
    trzy lata. Wszystko co dluzej sie ma amortyzowac to wyludzenie pieniedzy przez
    nieuczciwego producenta zerujacego na naiwnosci. Oczywiscie nie dotyczy bogatych bo
    bogatemu zabronic nie wypada.

  • 22. Data: 2016-09-11 00:34:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze idzie o ilosc sprzedawanych sztuk. Jak by byl zbyt na kilka milionow
    rocznie to juz w Lodzi koncern produkujacy sprzet agd postawil by fabryke
    rekuperatorow i w pierwszym roku by sprzedawal po 1000zl za sztuke a w nastepnych po
    900zl. Oni frajerami nie sa i potrafia liczyc.

  • 23. Data: 2016-09-11 08:51:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 10 września 2016 22:39:11 UTC+2 użytkownik papkin napisał:
    > Moze z przewymiarowana, bo tak swiezosci to nie czuje ;) Mieszkam obecnie w
    > domu z reku. W lecie to sensu nie ma, otwierasz wieczorem okna
    > i masz uderzenie swiezosci.

    Czyli jak otworzysz okna w południe, to też masz uderzenie świeżości? :>
    W lecie to ma duży sens bo od rana do wieczora ogranicza temp. wlotową
    do chałupy.

    > Koszt tego pudla ok 2-3k to jeszcze bym zrozumial. Jak lodowka dobra.
    > Ale 7-8k? Blacha stalowa, wtyloczka ze styropianu, 2 wentylatory,
    > troche klap, sterownik.

    Silniki papsta trochę kosztują, wymiennik pewnie też. Sterownik, czujniki,
    duperele i złom też nie są za darmo. Ze 3 tysiaki pewnie to kosztuje
    w produkcji, jak dojdą zusy, podatki, zysk i dystrybucja to się robi 7.
    Nie wiem czym się podniecasz.

    L.

  • 24. Data: 2016-09-11 09:46:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wymiennik troche kosztuje, smiech na sali. Teraz robia plastikowe. Taka sama
    technologia jak do robienia kubeczkow do jogurtow albo naczym jednorazowych. Dwa lata
    temu bylem na targach i byly maszyny do tloczenia folii. Takie co tysiac kubeczkow na
    sekunde robily nie byly specjalna nowoscia. Plytka do rekuperatora to tak z
    dwadziwscia kubeczkow. 50 plytek na sekunde. Z materialem koszt wymiennika do duzego
    rekuperatora wyjdzie na poziomie 25 zlotych. Z aluminiowej folii troche drozszy bo z
    25 zlotych za kilogram wymiennika wyjdzie liczac z 15 zlotych kilogram aluminium i 10
    ptzerobienie kilograma. Wentylatory papst tez ma sporo tansze w hurcie niz sa w
    sklepie. Ten sam co w pewnego producenta sprzetu gastronomicznego kosztuje 118 euro
    u producenta jak kupic 96 sztuk 1/3 ceny. Z tym ze to wentylator do specjalnych
    zastosowan a nie zwykly jak do rekuperatora. Blacha stalowa na obudowe z 4 zlote
    kilo. Kocham pierdolenie ze cos musi kosztowac bo sie rekuperator nazywa.
    Rekuperatory nie dzialaja tak jak sprzedawcy klamia bo nie produkuje ich zaden bardzo
    duzy producent agd. Oni zaspakaja sie nieduzym jednostkowym zyskiem i gwarantuja
    parametry. Musieli by podac prawdziwe albo bliskie prawdziwym. Nie ryzykowali by
    spraw o odszkodowanie.

  • 25. Data: 2016-09-11 10:01:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 09:46:02 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    >Rekuperatory nie dzialaja tak jak sprzedawcy klamia bo nie produkuje ich zaden
    bardzo duzy producent agd.

    no to jest prawdziwy dowód :) Takie drobiazgi ze szary klient zmieni czasem lodówke
    czy pralke, ale rekuperatora i tak nie kupi z braku stosownej instalacji, widac
    znaczenia nie mają.

    b.

  • 26. Data: 2016-09-11 10:36:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.09.2016 21:19, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jakies ekonomiczne uzasadnienie masz?

    Mam na myśli domy jednorodzinne.
    W firmach jak kto tam woli - może się nie opłacać, wiadomo.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2016-09-11 10:39:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.09.2016 22:39, papkin wrote:
> [...]
    >
    > Koszt tego pudla ok 2-3k to jeszcze bym zrozumial. Jak lodowka dobra.
    > Ale 7-8k? Blacha stalowa, wtyloczka ze styropianu, 2 wentylatory, troche

    WM/reku najbardziej przydaje się poza sezonem letnim.
    Ale latem też często się przydaje.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 28. Data: 2016-09-11 10:40:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciesze sie ze masz podobne zdanie co do wielorotnego zawyzania cen elementow
    rekuperatora, jak by bylo inaczej to na pewno bys cos negowal. Oczywiscie ze nie ma
    duzego zbytu pomimo ze w Europie buduje sie remontuje duzo mieszkan i domow. Gdyby
    dzialalo to bylby zbyt na miliony sztuk. Nie patrz na otaczajacy swiat z perspektywy
    do dwoch kilometrow od miejsca gdzie mieszkasz. Lodowki produkowane w Lodzi sa
    sprzedawane w Portugalii. Mnostwo pieniedzy by duza fabryka zarobila. Ale nie zarabia
    bo jak by podali prawdziwe dane to nikt by nie kupil. Najwazniejszym parametrem jest
    powierzchnia wymiennika. Dla Polski to minimum polowa powierzchni z ktorej
    odzyskiwane jest cieplo a nie popierdolka co ma 2 metry kwadratowe. Taki rekuperator
    do budy dla psa sie nadaje.

  • 29. Data: 2016-09-11 10:48:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przedstaw najprostsze wyliczenia bo wydawanie sie nie jest argumentem.

  • 30. Data: 2016-09-11 11:00:45
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.09.2016 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    rekuperatorow i w pierwszym roku by sprzedawal po 1000zl za sztuke a w nastepnych po
    900zl. Oni frajerami nie sa i potrafia liczyc.

    Jest oczywiste (nie dla wszystkich jednak) że nigdy nie będzie na reku
    zbytu takiego jak np. na czajniki.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info