  • 11. Data: 2017-01-31 22:27:41
    Temat: Re: Różnica potencjałów między przewodem PE a uziemieniem
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 22:19:48 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Oczywiście, że stoi na piachu. 350 ton piachu budowlanego wysypałem jako
    > podłoże pod płytę. NA czym innym miałaby stać? Na glinie? Na iłach?

    A ta płyta leży na glebie? Czy jest może zaizolowana styropianem?
    Tak głupio pytam ;)

    L.

  • 12. Data: 2017-01-31 22:31:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poszukaj w necie jak sie sprawdza opornksc uziemienia. Sa oczywiscie specjalne
    mierniki ale kiedys ich nie bylo i sprawdzali.
    http://ise.pl/component/k2/18-pomiar-rezystancji-uzi
    emienia-metoda-klasyczna
    Masz linka do metody technicznej bez specjalizowanych miernikow. Rezystancje petli
    zwarcia tez mozna dostatecznie dokladnie wyznaczyc majac do dyspozycji miernik za
    dwie dychy i zelazko albo czajnik elektryczny, moze byc suszarka co ma z kilowata.

  • 13. Data: 2017-01-31 22:35:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 22:27, Lisciasty pisze:

    > A ta płyta leży na glebie? Czy jest może zaizolowana styropianem?
    > Tak głupio pytam ;)

    Nie jest od dołu izolowana styropianem. Jedynie boki.

    --
    MN

  • 14. Data: 2017-01-31 22:38:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    dwie dychy i zelazko albo czajnik elektryczny, moze byc suszarka co ma z kilowata.

    Powiedzmy, że moja płyta nie spełnia tych warunków.
    Co dalej?
    Jaki byłby sens robienia uziomu w domu, skoro i tak nie spełniłby norm?
    Czy w ogóle jest sens uziemiać w domu, skoro mam pięciożyłowy kabel
    prowadzony od granicy działki, czyli ok 20m od domu?

    --
    MN

  • 15. Data: 2017-01-31 22:50:16
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 22:37:59 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    za dwie dychy i zelazko albo czajnik elektryczny, moze byc suszarka co ma z kilowata.

    > Powiedzmy, że moja płyta nie spełnia tych warunków.

    tak na oko to spełni :)

    > Co dalej?
    > Jaki byłby sens robienia uziomu w domu, skoro i tak nie spełniłby norm?

    za mały uziom sie rozbudowuje az omy bedą akuratne

    > Czy w ogóle jest sens uziemiać w domu, skoro mam pięciożyłowy kabel
    > prowadzony od granicy działki, czyli ok 20m od domu?

    uziomów nigdy za mało, to wazny element bezpieczenstwa, a ten w złączu nie twój wiec
    go nie skontrolujesz

    b.

  • 16. Data: 2017-01-31 23:19:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-01-31 o 22:19, Marcin N pisze:

    > Oczywiście, że stoi na piachu. 350 ton piachu budowlanego wysypałem
    > jako podłoże pod płytę.

    Dla Ciebie to oczywiste, dla innych już niekoniecznie.

    > NA czym innym miałaby stać? Na glinie? Na
    > iłach?

    No mój stoi praktycznie na glinie, czy to coś dziwnego?

    Ale zapytam inaczej. Masz protokół z pomiaru tego uziomu fundamentowego
    czy tylko tak na słowo wierzysz temu elektrykowi?
    Jak pomiary są OK, to korzystaj z tego co masz, ale jak nie, to walcz dalej.

  • 17. Data: 2017-01-31 23:24:23
    Od: abomito <a...@w...pl>

    miernik za dwie dychy i zelazko albo czajnik elektryczny, moze byc suszarka co ma z
    kilowata.
    TY wiesz.Ja też Ale tutaj, to bym zalecał fachowca.
    Po pierwsze: na kwitach różnistych musi być typ i numer przyrządu.O uprawnieniach nie
    wspomnę.
    Po drugie- prądu nie widać.Nawet, jeśli sam zainteresowany się dowie że kopie, to
    zostanie wdowa i dzieci.
    A tłumaczyć, ż prąd rzadko zabija, to ja nie mam siły!

  • 18. Data: 2017-02-01 01:47:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 31.01.2017 19:20, Budyń wrote:

    > powiedzmy sobie ze PE od złącza do RG potrzebny nie jest, rozdział PEN na PE i N
    moze nastąpić w RG, i to miejsce sie uziemia (ten uziom od płyty fund.).

    Ale płyta jest za płytko i jeszcze izolowana i nic z tego uziomu nie będzie.
    Było bić szpilki pod płytą

  • 19. Data: 2017-02-01 08:48:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 1 lutego 2017 01:47:49 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    moze nastąpić w RG, i to miejsce sie uziemia (ten uziom od płyty fund.).

    > Ale płyta jest za płytko i jeszcze izolowana i nic z tego uziomu nie będzie.
    > Było bić szpilki pod płytą

    nie jest izolowana bo to płyta pod kanadyjczyka. Izolacja bedzie na wierzchu.
    Głosuję ze opornosc wyjdzie ponizej 10omów. Zobaczymy jak zmierzy.

    b.

  • 20. Data: 2017-02-01 18:38:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 lutego 2017 08:48:05 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Głosuję ze opornosc wyjdzie ponizej 10omów. Zobaczymy jak zmierzy.

    To prawda, że ludzie robiąc uziom leją wodę z solą żeby
    "lepiej wyszły" pomiary, czy to jakieś legendy urbana? ;)

    L.