  • 11. Data: 2009-11-04 21:36:51
    Temat: Re: Runęła elewacja na Suchaninie
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 02 Nov 2009 16:15:01 +0100, Ghost napisał(a):

    > Nie no jak tam nie bylo kolkow... myslalem, ze moja ocena debilizmu
    > budowlancow nie moze zejsc nizej.

    A co z tym komentarzem?

    "chyba powyzej 5 pietra ( o ile sie nie myle jesli chodzi owysokosc)
    stosuje sie juz wate mineralna elewacyjna a nie styropian!!!"

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 12. Data: 2009-11-05 01:27:59
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Runela-elewacja-
    na-Suchaninie-
    n35459.html

    No to sie zaczyna. I na tym zapewne nie skonczy...

    Interesowalem sie sprawa od dwu lat, gdyz dotyczy rowniez "mojego" bloku w
    ktorym mam mieszkanie w Krakowie. Przez rok ponad zbierali podpisy by "nasz"
    blok ocieplic. Bylem jednym z tych, ktorzy nie wyrazili na to zgody ale w
    koncu okolo 60 proc. mieszkancow wyrazilo zgode i beda go ociplac. Jak
    wyliczylem po 200 zl za m2 sciany, w sumie za caly 4-ro pietrowy blok
    okolo "melona"... Spoldzielnia wziela na to pozyczke, ktora bedziemy
    splacac "tylko" po kilkadziesiat zlotych miesiecznie. Nie podali tylko przez
    ile lat, co ja pisze, dekad.

    Ale nie o tym. Na usilne namowy >blokowego" reagowalem w miare merytorycznie;
    glownie swa odmowe uzasadnialem wysokimi kosztami i brakiem tradycji
    budowlanej w tym zakresie. Obawialem sie tego, czego nadal sie obawiam, ze
    praw fizyki oszukac sie nie da. Otoz jest dla mnie sprawa oczywista, ze w
    okresie grzewczym wilgoc bedzie migrowac przez sciane w kierunku nizszych
    temperatur czyli na zewnatrz. I teraz ta para wodna w swej wedrowce przez mur,
    napotyka "placek czy "obwodke", co nie ma wiekszego znaczenia, i ten placek
    czy obwodke normalnie od tynku odspaja. I nie ma tez znaczenia czy ten klej
    bedzie superspecjal firmy czy ladacy jakiej; na styku materialu
    wodoprzepuszczalnego i szczelnego powstaje mikrocisnienie, ktore ten placek
    wczesniej czy pozniej, ale odsadzi. Sprzyja temu drugie zjawisko fizyczne -
    znaczaco rozne wspolczynniki rozszerzalnosci termicznej tych materialow.
    Na to zwolennicy odpowiadali, ze przeciez po to sie to kolkuje.
    Owszem, odpowiedzialem, ale czy zdajecie sobie sprawe w czym te dziury trzeba
    wiercic? W Gierkowskiej plycie a ona jest twarda jak granit...
    No to dlatego to tyle kosztuje rzeczowo odrzekl blokowy...

    Zapewne podobnie bylo z tym blokiem. Kolkow tam jakos zatrzesienia nie widac o
    ile w ogole je zabili. I nie dlatego ze je na lewo sprzedali lecz zapewne
    wszystkie przydzialowe wiertla wyszczerbili i nie bylo czym a i komu wiercic,
    bo to praca w sam raz dla zeslancow syberyjskich.

    Opowiadalem o tym mlodym ludziom, ktorych zatrudnilem do pomocy przy robieniu
    wylewek. Oni co prawda nieczego nie wiercili ale uzywali zageszczarki; praca
    podobna, po paru godzinach pracy ma sie oczoplas. Jeden z nich tego
    doswiadczyl malo tego powiedzial, ze to jeszcze nic, ale jak jego kumpel
    wiercil mlotem udarowym to sie spuscil... I to nie z rusztowania.
    I tym zaskakujacym akcentem koncze, liczac po cichu na to, ze na bledach sie
    uczymy i zapewne uszkodzenie to sprawi, ze moj blok moze lepiej zakolkuja...

    Pzdr. Tornad

  • 13. Data: 2009-11-05 01:40:58
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tornad" <t...@v...pl> wrote in message
    na-Suchaninie-
    > n35459.html
    >>
    > No to sie zaczyna. I na tym zapewne nie skonczy...

    Myślę, że nie przenikająca wilgoć była powodem. Uważam, że wilgoć
    przechodząca przez ścianę jest pomijalna.
    Dali za mało kleju i nie zakołkowali. Zobacz tam jedno zdjęcie. Rysa
    poleciała aż do ziemi z 10 pietra.
    To pękło od własnego ciężaru w związku z brakiem mocowania do muru.

  • 14. Data: 2009-11-05 08:54:51
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > poleciała aż do ziemi z 10 pietra.
    > To pękło od własnego ciężaru w związku z brakiem mocowania do muru.

    Moze niescisle sie wyrazilem. Para wodna, ktora wykrapla sie, nie tak jak to w
    tej "teorii" pisza, ze punkt rosy przesuwa sie do styropianu, wiec woda nie ma
    prawa w murze sie wykraplac, tylko wykroplila sie na styku muru i tego kleju.
    I w ten sposob na tym placku od strony sciany powstaje ta wilgoc.
    Ja to kiedys szacowalem i nie jest to wartosc pomijalna, szczegolnie gdy
    stosuje sie farby emulsyjne czyli paroprzepuszczalne.
    Wartaloby wiedziec, co za ta sciana, z ktorej to styro odpadlo, sie znajduje.
    Moze nie slepe kuchnie ale lazienki z cieknacymi kurkami czy
    rurami "pochowanymi" pod tynkiem, sa bardzo prawdopodobne. Byc moze w tej
    scianie wlasnie, sa rury kanalizacyjne, moze ktoras, jak w moim bloku,
    montujac umywalke przewiecili... Cala sciana byla mokra.
    Awarie uszkodzenia maja najczesciej kilka przyczyn. Stad byc moze powstala ta
    pionowa rysa.
    Kleju jak na moj gust dawali wystarczajaco; sa tam obok balkony a w nich
    drzwi zapewne 90-tki wiec mozna oszacowac skale i policzyc ilosc tych plackow.
    A nawet pare poziomych "obwodek" zauwazylem.
    Wartaloby tez wiedziec jak dlugo to stalo.
    Co do jednego jestesmy zgodni; brak, lub za malo kolkow. Kolki po skonczeniu
    roboty poszly do swoich domow. A byc moze wczesniej ktorys kolek przewiercil
    glowny pion kanalizacyjny?

    Pzdr. Tornad

  • 15. Data: 2009-11-05 11:44:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A co z tym komentarzem?
    >
    > "chyba powyzej 5 pietra ( o ile sie nie myle jesli chodzi owysokosc)
    > stosuje sie juz wate mineralna elewacyjna a nie styropian!!!"

    A co ma byc?

  • 16. Data: 2009-11-10 18:48:40
    Od: Józef Małczyński <a...@g...com>

    On 5 Lis, 12:44, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:jo89s6-7rf.ln1@news.yarross.net.pl...

    > A co ma byc?

    Ma być dobrze: dobrze przemyślane, dobrze zaprojektowane, dobrze
    zorganizowane, dobrze wykonane, dobrze odebrane, dobrze zapłacone.
    Tutaj było tylko to ostatnie dobrze. Wspomne: Towarzysze, dobrze być
    miało, ale wyszło jak zwykle.
    Podłoże tu do dupy, warstwa sczepna pewnie też nieobecna. Powinien być
    projekt termomodernizacji bo budynek wysoki- był? Zapewne nie. W
    projekcie powinny być opisane ; sposób montażu styropianu(placki,
    grzebień, ilość, grubość) oraz jakie kołki montażowe, gdzie i ich
    ilość. Także: uwaga Panienki - w elewacji wentyluje się również połać
    elewacji. Dziwne ale medycyna zna takie przypadki. Za inercję w
    reakcji na zgłoszone pękanie powinien cudak odpowiedzieć. A wykonawcę
    ogolić na łyso, wytarzać w pierzu i boso przez miasto przegonić.
    Alleluja

  • 17. Data: 2009-11-10 22:02:14
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Józef Małczyński" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > A wykonawcę ogolić na łyso, wytarzać w pierzu i boso przez miasto przegonić.
    Alleluja

    Bez smoły ?

  • 18. Data: 2009-11-11 06:20:14
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Lis, 23:02, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Użytkownik "Józef Małczyński" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    Alleluja

    > Bez smoły ?

    Klejem co go przyoszczędził na tej budowie... i wbić mu kołki (te co
    przyoszczędził) w ...
    ;-)