  • 1. Data: 2009-06-26 13:06:25
    Temat: Rura kanalizacyjna na środku ściany
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Witam.

    Mam mikruśną łazienkę (2,8m), nieustawną przez załamania i głupią pozycję
    drzwi a dodatkowo na środku ściany gdzie mogłaby być szafka zasuwa sobie
    pion rurą 110 (te PRLowskie nieprzemyślane konstrukcje).
    Jestem na ostatnim piętrze (4) i ta rura leci jako odpowietrzająca na dach.
    Obecnie jest to zabudowane ale zabiera naprawdę duzo miejsca (bo idzie też
    woda obok, ale się kończy na jakichs 60cm i lecą rurki w ścianę, ale kolumna
    z kafli pełną szerokością 50cm jest po sufit)
    Co byście zrobili aby to odzyskać?

    Myslałem o:
    a.) puszczeniu jej w róg, czyli nad ostatnimi odpływami skręcam w bok na
    70cm (i tak tam muszę zabudować rurę do wc), idę rogiem do góry i tam wracam
    te 70cm nad podwieszanym sufitem;
    b.) zmniejszeniu średnicy i podkuciu w ścianę;
    c.) są może płaskie rury? jakby się dało przejśc na taką prostokątną 50x200;
    d.) poddać się, wywiesić biała flagę i przy remoncie znowu kolumna po sufit.

    Z tego co zdążyłem poguglać, to nie powinno się zmniejszać średnicy, nie
    powinno się iść w bok czyli w sumie nic nie mogę zrobić (choć płaska by
    rozwiązała problem z zachowaniem pionu i przekroju).

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2009-06-26 13:24:38
    Temat: Re: Rura kanalizacyjna na środku ściany
    Od: GK <g...@g...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    > powinno się iść w bok czyli w sumie nic nie mogę zrobić (choć płaska by
    > rozwiązała problem z zachowaniem pionu i przekroju).

    Ja w kuchni miałem taką rurę, fachowiec skrócił ja i zamiast takiej
    dużej wypuścił o małej średnicy.
    Jak na razie nie ma problemów.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 3. Data: 2009-06-26 14:18:44
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    GK wrote:

    > Ja w kuchni miałem taką rurę, fachowiec skrócił ja i zamiast takiej
    > dużej wypuścił o małej średnicy.
    > Jak na razie nie ma problemów.

    A co jest w planach?

    Bo problemow nie ma (narazie), ale niezgodnosc z planami i przepisami jest.

  • 4. Data: 2009-06-26 14:26:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:h22lc4$o3t$1@inews.gazeta.pl...

    > A co jest w planach?
    >
    > Bo problemow nie ma (narazie), ale niezgodnosc z planami i przepisami
    > jest.

    A kto na takie pierdoły patrzy w plany.
    Dajcie spokój

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-06-26 14:33:30
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Irokez pisze:
> [...]
    > idzie też woda obok, ale się kończy na jakichs 60cm i lecą rurki w
    > ścianę, ale kolumna z kafli pełną szerokością 50cm jest po sufit)

    A wycięcie dziury w szafce na rurę?

  • 6. Data: 2009-06-26 18:43:05
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    GK wrote:

    > Ja w kuchni miałem taką rurę, fachowiec skrócił ja i zamiast takiej
    > dużej wypuścił o małej średnicy.
    > Jak na razie nie ma problemów.

    Ty nie masz problemów :) To sąsiedzi z mieszkań niżej kombinują,
    dlaczego im z kanalizy czasami smród wychodzi.
    Jeśli to pion kuchenny to zagrożenie jest mniejsze, jeśli podłączony do
    ubikacji to na 86,93% tłok wodny będzie wyciągał wodę z syfonów poniżej.

    pozdrawiam Piotr

  • 7. Data: 2009-06-26 19:22:30
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > A wycięcie dziury w szafce na rurę?

    Zapłacił byś za szafkę specjalnie żeby w niej rurę 110 schować?
    Wyobrażam sobie minę kogoś, kto otwiera taką szafke ;)

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2009-06-26 20:07:25
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Ja w kuchni miałem taką rurę, fachowiec skrócił ja i zamiast takiej dużej
    > wypuścił o małej średnicy.
    > Jak na razie nie ma problemów.

    Nie wolno. To niezgodne z prawem budowlanym a konkretnie rozporządzeniem
    ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Niezgodne, zwłaszcza w budownictwie
    wielorodzinnym i bardzo niekorzystne zwłaszcza na ostatnim piętrze.
    Sensownym wydaje się przejście na rurę prostokątną o niezmniejszonym polu
    przekroju. Są takie rury do systemów wentylacji i są przejściówki O-[].
    A tak BTW o ileż prościej by było gdyby były przejściówki proste fi110 na
    2xfi50, takie O-8.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-06-26 20:15:59
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przekroju. Są takie rury do systemów wentylacji i są przejściówki O-[].
    > A tak BTW o ileż prościej by było gdyby były przejściówki proste fi110 na

    Ale 110 to przekrój 95cm2, a 2x50 to 40cm2 więc ponad połowa mniej.

    Wentylacyjne maja 130mm średnicy

    Mogę puścić może jednak lekko w bok? w róg i spowrotem?

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-06-26 21:30:46
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Mogę puścić może jednak lekko w bok? w róg i spowrotem?

    poczytaj sobie rzoporządzenie - będziesz wszystko wiedział :)