  • 1. Data: 2013-05-09 08:16:33
    Temat: Sadzenie thui + agrowłóknina
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Przymierzam się do sadzenia ok. 100 szt. thui na mojej działce. Zamierzam
    posadzić je w przeciągu miesiąca. Zamieszkanie planuję za ok. 5-6 lat,
    chciałbym by od teraz thuiki sobie rosły. Czy posadzenie thui a następnie
    przykrycie podłoża agrowłókniną będzie dobrym posunięciem? Nie chcę
    dodatkowo inwestować w korę. Pozostawiłbym agrowłókninę nieprzysypaną
    niczym, zamocowaną jedynie jakimiś szpilkami by jej nie zdmuchnęło.

  • 2. Data: 2013-05-09 09:27:26
    Temat: Re: Sadzenie thui + agrowłóknina
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 08:16:33 UTC+2 użytkownik gucio napisał:
    > chcia?bym by od teraz thuiki sobie ros?y. Czy posadzenie thui a nast?pnie
    >
    > przykrycie pod?o?a agrow??knin? b?dzie dobrym posuni?ciem?
    Zrób odwrotnie.
    Najpierw rozłóż agrowłóknine a nasteponie zrób w niej nacięcia w kształcie X i w te
    miejsca wsadz tuje.
    Co do inwestycji w kore- 100sztukl tuji to pewnie z 50 metrów do obsadzenia- 10szt
    80-cio litrowych worków kory powinno wystarczyc. Koszt to maks 100zł.
    Ale podjedz do lokalnego tartaku to pewnie dostaniesz korę za symboliczna flaszkę

  • 3. Data: 2013-05-09 11:34:34
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    ps.com...
> [...]
    Ale podjedz do lokalnego tartaku to pewnie dostaniesz korę za symboliczna

    Długość działki to 60m. Może i tak zrobię ale czy ew. agrowłókninę szlag nie
    trafi jak będzie narażona na słońce itp?
    Jeszcze jedno pytanie. Ziemię mam raczej gliniastą z domieszką nawiezionej
    ziemi (średniego gatunku). Czy sadząc tuje dokupić ziemi do iglaków i
    mieszać pół na pół? Czy jakiś obornik też w dołki wrzucać? Przez jaki czas
    później jest konieczność podlewania i jak często?

  • 4. Data: 2013-05-09 12:24:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 11:34:34 UTC+2 użytkownik gucio napisał:
    > D?ugo?? dzia?ki to 60m. Mo?e i tak zrobi? ale czy ew. agrow??knin? szlag nie
    >
    > trafi jak b?dzie nara?ona na s?o?ce itp?
    Dlatego pisałem- przysyp korą lub nawet żwirem.

  • 5. Data: 2013-05-09 13:51:12
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Jeszcze jedno pytanie. Ziemię mam raczej gliniastą z domieszką
    > nawiezionej ziemi (średniego gatunku). Czy sadząc tuje dokupić ziemi do
    > iglaków i mieszać pół na pół? Czy jakiś obornik też w dołki wrzucać?

    Mam taką samą ziemie a raczej gline - sadziłem bezpośrednio do niej -
    wszystko się przyjęło.
    Na drugim końcu działki mam piach na głębokości 30cm - też się wszystko
    przyjęło.
    Wszystkie te tuje sadziłem w 2006 i rok temu musiłem je przesadzić - tez się
    wszystkie przyjęły.
    Nie kombinowałem z jakąś inną ziemią. Sadziłem do tego co było.

    Tak jak Ci radzią - agrowłóknine posyp jakąś korą z tartaku - u mnie
    zbierałem ją sobie za darmo.

    Pozdrawiam
    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8313 (20130509) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 6. Data: 2013-05-09 15:24:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 May 2013 11:34:34 +0200, gucio napisał(a):

    > Najpierw rozłóż agrowłóknine a nasteponie zrób w niej nacięcia w kształcie X
    > i w te miejsca wsadz tuje.

    Nie bardzo sobie wyobrażam kopanie dołu pod drzewko w takich warunkach...
    --
    XL

  • 7. Data: 2013-05-09 15:42:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 15:24:31 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
    > Nie bardzo sobie wyobrażam kopanie dołu pod drzewko w takich warunkach...
    Pomyśl, pokombinuj, wytęż szare komórki i znajdziesz sposób;)

  • 8. Data: 2013-05-09 17:17:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 May 2013 06:42:47 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Pomyśl, pokombinuj, wytęż szare komórki i znajdziesz sposób;)

    Truskawki to ja tak sadziłam (dwa grzebnięcia łopatką), no ale nie drzewka,
    no sorry jednak nie. Wyobrażam sobie bowiem porządny dół z wkładem z
    kompostu i torfu oraz ziemną misę po posadzeniu - nie inaczej. I właśnie
    tak sadziłam moją setkę tuj i świerków, zresztą własnoręcznie
    mikoryzowanych i hodowanych. Tak ze wiesz...
    --
    XL

  • 9. Data: 2013-05-09 17:25:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 17:17:46 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > mikoryzowanych i hodowanych. Tak ze wiesz...
    Kombinuj dalej;)

  • 10. Data: 2013-05-09 18:05:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 May 2013 08:25:53 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Kombinuj dalej;)

    A gdzie tu kombinowanie? Ja wiem swoje.
    --
    XL