  • 111. Data: 2023-04-29 23:09:02
    Temat: Re: Same dobre wiadomsci dla fotowoltaikarzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 29 kwietnia 2023 o 19:35:10 UTC+2 heby napisał(a):
    > Nie wiem nawet czym sobie zasługuję na te komplementy i zaszczyty.
    > Mam od tego robota. Taki ze ściereczką, na baterie. Tak, że problem
    > rozwiązany, można powiedzieć, mniej szablonowo.
    Wygląda na to że wszyscy w moczu czują problemy jakie są/zaraz będą z fotowoltaika
    indywidualna. A tylko ja o tym napisałem. Czym wyprowadziłem was z równowagi bo
    sadziliscie że jak będzie cisza to nic się nie stanie. Rządzący wykorzystali niskie
    instynkty takie jak chciwość powiązana z głupotą i wkręcili głupców w fotowoltaike.
    Fotowoltaika jest dobra jak ma trochę pomóc energetyce. Ale nie może jej całkowicie
    zastąpić. A teraz dobra rada. Jak by wygrała jelopozycja to w ramach hasła że
    piniendzy nie ma upirdoli przy samej dupie indywidualna fotowoltaike. Jelopozycja to
    szwabska V kolumna. szwaby wyłączyli elektrownie atomowe i mają prądu do oporu. Z
    odnawialnych mają tyle że nam sprzedają. Momentami połowę tego co w Polsce jest z
    fotowoltaiki. Jak wygra jelopozycja to niemcy będą największym prosumentem. Z ilością
    prądu z OZE opłacalne dla nich będzie jak za trzy kilowatogodziny dostaną jedna jak
    będą potrzebowali. Zima będziemy spalali ogromne ilości węgla i płacili za emisję CO2
    żeby dostarczyć niemcom prąd. Jeśli to co napisałem jest bez sensu to dlaczego na
    przykład dzisiaj jak potrzebowaliśmy ok 18GW sami w elektrowniach cieplnych robiliśmy
    11, z odnawialnych mieliśmy 5 a od szwabów braliśmy 2GW. Po co nam szwabsko prąd jak
    w elektrowniach cieplnych mamy ok 28GW?

  • 112. Data: 2023-04-29 23:17:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak wygra jelopozycja to niemcy będą największym prosumentem.

    Jeśli PiS odejdzie, to odejdzie większość problemów, szczególnie tych,
    które sami zrobili, podobnym debilizmem jaki ty prezentujesz poniżej.

> [...]
    cieplnych robiliśmy 11, z odnawialnych mieliśmy 5 a od szwabów braliśmy 2GW. Po co
    nam szwabsko prąd jak w elektrowniach cieplnych mamy ok 28GW?

    Idealnie idzie zrozumieć twój tok myślenia równy poziomem ryczki
    (mniejsza od taboretu). Zastanawiam się, dlaczego w ogóle dyskutuję z
    takim kretynem?

    Nigdy nie jesteś tego w stanie zrozumieć. Nigdy. Teraz idź głosuj na
    PiS, tam pasujesz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 113. Data: 2023-04-30 00:15:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/04/2023 23:09, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wygląda na to że wszyscy w moczu

    Znamy lepsze metody pomiaru sytuacji ekonomicznej niż wąchanie moczu.

    > Rządzący wykorzystali niskie instynkty

    Twoi rządzący?

    Jak prawdziwy homosovietikus, z etapu pogardy dla cwaniaków zaczynasz
    wpadać w uwielbienie, jak ślicznie kradną i robią burdel w Państwie.
    Było nawet kiedyś w użyciu takie słowo: szelma.

    Do tego stopnia kochasz tą ich niekompetencję, złodziejstwo i debilizm,
    że jeszcze raz na nich zagłosujesz. Nie boli cie głowa od walenia się
    młotkiem?

    > Fotowoltaika jest dobra jak ma trochę pomóc energetyce.

    Istnieje zerowe prawdopodobieństwo, że motywacją Krzyśka, Zygmunta i
    Agnieszki z Grudziądza, mających PV od 3 lat, jest pomoc energetyce.
    Tutaj liczy się wyłącznie lokalny, ekonomiczny argument, który dało się
    relatywnie łatwo, na poziomie dodwania i mnożenia, udowodnić w 20 minut.
    Nawet bez "Mój prąd", czy lokalnych dotacji gmin. To się po prostu
    opłacało, z 80% zwrotu kWh.

    > Ale nie może jej całkowicie zastąpić.

    Starasz się przenieśc dysputę na idiotyczny kierunek "chcieli pomóc
    energetyce, ale nie wyszło"? Żartujesz, prawda? Ludzie nie powinni
    pomagać energetyce, tylko z niej korzystać.

    > A teraz dobra rada.

    Jak osoba, która przegrałą życie, może komukolwiek radzić w czymkolwiek
    w sposób wiarygodny?

    > Jak by wygrała jelopozycja to w ramach hasła że piniendzy nie ma upirdoli przy
    samej dupie indywidualna fotowoltaike.

    Przeciez to właśnie postulujesz. Powinieneś zagłosować na Peło, dzięki
    temu udupi się tak wielu kułaków, że bedziesz mógł po nocach nareszcie
    spać szczęśliwy. A i nowe powody do narzekania się znajdą. Same plusy.

    > Po co nam szwabsko prąd jak w elektrowniach cieplnych mamy ok 28GW?

    Naprawdę jesteś tak naiwny, że sugerujesz motywację prosumentów pomocy
    państwu i jednocześnie na tyle głupi, że sugerujesz że ktoś kierował tym
    bałaganem z poziomu państwowego aby ich potem udupić? Można uwierzyć w
    idiotyzm rządzących, ale trudno uwierzyć w taki poziom koordynacji tych
    debili. Nie, nic nie planowali. Zwołano ~400 debili w nocy, podnieśli
    rękę i już. Nowe prawo.

    Mamy co mamy. A mamy pierwsze instalacje PV zwracające się już za 2
    lata, a jak kryzys dopierniczy, to za rok. Przez ten rok dużo się może
    wydarzyć, ale przypuszczalnie jeśli będą zawirowania na scenie
    politycznej, to standardowo najważniejsze będą: aborcja, religia w
    szkole, krzyże w szkołach, trybunały stanu, darcie mordy w mediach i
    szybkie przestawianie stołków. Naprawdę, będzie o wiele więcej ważnych
    tematów niż jakaś energetyka.

    Tak, że spokojna głowa Zenuś. Ludzie, którzy nie przespali okazji będą
    mieli zwrot z PV 100%. Już za późno. Kułaki wygrali.

  • 114. Data: 2023-05-02 22:57:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    > To sobie wybierz lepsza od tej co jest wladze. Niedługo wybory.

    Zacznijmy od tego, że ja tej władzy sobie nie wybierałem. Ani za
    pierwszym, ani za drugim razem.
    I nadal mnie nie przekonała do siebie.

    --
    Pete

  • 115. Data: 2023-05-02 23:01:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Przy jakim abonamencie i w jakim rejonie masz tylko 25 zł opłat stałych?
    > - podpisałeś umowę terminową na wiele lat?
    > Teraz u niektórych dostawców sama opłata mocowa to 150 zł miesięcznie.

    Ale to nie ja pisałem, że płaci 25zł opłat.

    > Przy panelach mam 30% rocznie bez podatku Belki. Gdzie więcej dają?
    > Po 5 latach będę miał w du..pie ich degradację. A niech się degradują.

    Tylko policz, ile zainwestowałeś w energochłonny sprzęt, żeby tę
    inwestycję sobie usprawiedliwić jako ekonomicznie uzasadnioną.

    Bo większość tak mówi, a w szczegółach wychodzi, że trzeba było dokupić
    ciepłą pompę, drugą do basenu, BEV, Klimatyzację, koparkę BTC itp...

    --
    Pete

  • 116. Data: 2023-05-02 23:03:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Czyli możesz mieć co roku 7k PLN w kieszeni.
    > Jak uwolnią ceny prądu i gazu to z 9-10 lat zrobi się 6.

    Jak będą wyłączać OZE albo kupować po cenie ujemnej, to się zrobić może
    i 20 lat.

    > Jak uwzględnisz inflację to się okaże, że miną 4 lata i jesteś do przodu.

    Jaha.

    --
    Pete

  • 117. Data: 2023-05-02 23:05:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.04.2023 o 15:24, Cavallino pisze:
> [...]
    143997/magazyny-energii-i-systemy-hybrydowe-ceny-god
    zinowe-zwieksza-ich-oplacalnosc

    > Z tą różnicą, że ty przez kilka lat, a posiadacz pv przez kilkanaście
    > lat, o ile nie więcej...

    Aktualnie 40 tys wystarczy mi na 12 lat.
    A jak za to nakupię cebuli, to mi na 30 lat wystarczy.

    --
    Pete

  • 118. Data: 2023-05-02 23:08:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.04.2023 o 17:32, Janusz pisze:
    143997/magazyny-energii-i-systemy-hybrydowe-ceny-god
    zinowe-zwieksza-ich-oplacalnosc

    > To nie jest to samo, w końcu kasa się skończy i to dość szybko, a PV
    > nadal pracuje i przynosi zyski, na czysto

    na czysto, to taki eufemizm, że nie z węgla?

    i to kilkukrotne bo panele po
    > 20 latach wcale nie sa do wyrzucenia, straca tylko 20 może 30%
    > sprawności ale nadal będą pracować.

    Ciekawe, dlaczego niemcy po 10 latach wymieniają na nowe?

    --
    Pete

  • 119. Data: 2023-05-02 23:09:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.04.2023 o 21:27, FEniks pisze:
    143997/magazyny-energii-i-systemy-hybrydowe-ceny-god
    zinowe-zwieksza-ich-oplacalnosc

    > Akurat nie 40, a niecałe 30 tys. W dodatku kilka tys. mają zwrócić z
    > podatku. Zakładam, że za jakieś 5 lat będziemy na plusie.

    Handlowiec tak naobiecywał?
    ;)

    --
    Pete

  • 120. Data: 2023-05-02 23:24:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-02 o 23:08, Pete pisze:
> [...]
    >
    > na czysto, to taki eufemizm, że nie z węgla?
    >
    >  i to kilkukrotne bo panele po
    >
    > Ciekawe, dlaczego niemcy po 10 latach wymieniają na nowe?
    Bo mogą?
    Bo ich stać gdyż stare się zwróciły?
    Bo nowsze mają większa moc i wydajność?

    --