  • 1. Data: 2011-11-15 19:40:29
    Temat: Ścianka z luksferów - stabilność
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Planuję wykonanie kabiny prysznicowej poprzez wydzielenie części małej
    łazienki za pomocą ścianki z luksferów (ewentualnie z pustaka,
    oklejonego kafelkami). Brodzika nie będzie tylko w podłodze odpływ liniowy.
    Nie chcę tej ścianki ciągnąć do sufitu tylko na wysokość około 2 - 2,20m
    w związku z czym ścianka będzie opierać się na podłodze oraz przylegać
    jedną krawędzią do ściany łazienki.

    Jak zapewnić odpowiednią stabilność takiej ściance?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-11-16 09:31:14
    Temat: Re: Ścianka z luksferów - stabilność
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Skimir napisał:
> [...]
    > jedną krawędzią do ściany łazienki.
    >
    > Jak zapewnić odpowiednią stabilność takiej ściance?

    Ja mam tak zrobione, tylko z BK oklejonego płytkami. Co którąś warstwę
    fachowcy wkładali drut bądź dwa i kotwili w ścianie prostopadłej. Trzyma
    się jak trzeba - testowane.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-11-16 10:09:26
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 15, 8:40 pm, Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jedną krawędzią do ściany łazienki.
    >
    > Jak zapewnić odpowiednią stabilność takiej ściance?

    Tak jak pisze rrr.
    Od siebie dodam ze nie warto kotwic do podloza. Natomiast warto wrecz
    co kazda warstwe wmontowac drut i do sciany i do tej scianki.
    Drut warto ciagnac przez jakies 75% szerokosci scianki stawianej.
    Jesli robisz z luksferow to warto dac drut lub dwa pionowo i powiazac
    z tymi poziomymi.
    Jak sie ktos mocno oprze to calosc bedzie sztywniejsza.

    Rozwaz tez wykonczenie tej scianki jakims profilem i dociagniecie go
    do sufitu i tam przykrecenie. To mocno pomoze w przypadku kiedy ktos
    naprawde pechowo trafi w te scianke...

  • 4. Data: 2011-11-16 14:52:03
    Temat: Odp: Ścianka z luksferów - stabilność
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja sam stawiałem ściankę 5 pustaków szeroka, 11 wysoka na podstawie
    instrukcji ze strony producenta Vitrosilicon. Zbudowałem łuk i stoi od 6
    lat, przetrwał nie jedną imprezę i ani drgnie. Ja kupiłem w markecie
    drabinki do zbrojenia luksferów i je rozebrałem na pojedyncze druty. Druty
    są po 2 w każdej fudze pionowej i po jednym w fugach poziomych. Poziome są
    wpuszczone w sąsiednią ścianę na 10cm a pionowe nie są nigdzie kotwione. Ale
    większy problem to miałem z wykończeniem tej swobodnej krawędzi. Ostatecznie
    przytwierdziłem tam dwa pręty i wykorzystując przeciętą wzdłuż (na pół)
    kanalizacyjną rurę pcv fi80 zrobiłem półokrągłe wykończenie z kleju/fugi.
    Potem szpachla i farba na kolor przedpokoju.
    Nie będę pisał, że robi się max 2 rzędy luksferów dziennie bo więcej i tak
    się nie da.

    PC

  • 5. Data: 2011-11-16 18:25:51
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-11-16 15:52, PC pisze:
    > Ja sam stawiałem ściankę 5 pustaków szeroka, 11 wysoka na podstawie
    > instrukcji ze strony producenta Vitrosilicon. Zbudowałem łuk i stoi od 6

    Właśnie ŁUK jest tu podstawą stabilności tej ścianki.

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-11-16 18:30:13
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-11-16 11:09, ptoki pisze:

    > Rozwaz tez wykonczenie tej scianki jakims profilem i dociagniecie go
    > do sufitu i tam przykrecenie. To mocno pomoze w przypadku kiedy ktos
    > naprawde pechowo trafi w te scianke...

    No właśnie jakoś mi się nie widzi dociąganie czegokolwiek do sufitu choć
    byłoby to skuteczne rozwiązanie.
    Skłaniałbym się raczej do spięcia tej ścianki z ścianą do niej
    równoległą za pomocą jakiegoś profilu, który jednocześnie mógłby być
    prowadnicą dla drzwi tej kabiny.

    --
    M.